Toxoplasmose grijze zone

Online ZorgZus

Hallo,

Ik ben momenteel 12 weken zwanger en kreeg begin deze week mijn bloedresultaten terug die voor mij best zorgwekkend zijn. Mijn dokter stelt me niet gerust en is heel geheimachtig met informatie te geven, mijn gynaecoloog is een hele week onbereikbaar wegens verlof. Ik word knettergek..

Mijn bloedresultaat kwam terug met 2.4 witte bloedcellen en toxoplasmose in de grijze zone. Binnen 2 weken moet ik dus opnieuw bloed laten nemen. Moet ik er nu al van uitgaan dat dit heel slecht kan aflopen voor mijn ongeboren kind? Is er nog kans dat alles goed afloopt? Wie kan me gerust stellen of verduidelijking geven? ๐Ÿ˜”

Een heel bezorgde, verdrietige mama

Reageer

Eerst maar eens het bloedonderzoek over 2 weken doen en dan kijken wat de resultaten daarvan zijn. met de waarden die er nou zijn is daar nog niet veel over te zeggen

Reageer

Dat antwoord had ik al verwacht.. toch bedankt. Enig idee hoe het komt dat mijn witte bloedcellen zo laag staan?

Reageer

Ook daar kan ik zo geen antwoord op geven. Er zijn namelijk verschillende witte bloedcellen... Doorgaans gaat het om neutrofielen. Die kunnen laag zijn door b.v. een virale infectie of door medicijngebruik

Reageer
Reageer op: Toxoplasmose grijze zone
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief