Zoeken Vraag het forum

Ella one en anticonceptie pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hallo

Hoi,

In de eerste week ben ik mijn pil een keer vergeten, deze heb ik binnen 24 uur alsnog ingenomen met de Ella one. De Ella one zorgt dat de eisprong later plaats vindt. Nu vroeg ik mij af, er is een kans dat ik helemaal geen eisprong zou hebben. Zorgt de Ella one er alsnog voor dat er een eisprong vrij komt? Of doet de Ella one niets met je lichaam als er geen eisprong is?

Alvast bedankt

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zou pas weer een eispring op gang kun komen nadat je een bloeding hebt gehad, tenzij je natuurlijk de pil slikt. je hebt er ook rekening mee gehouden, dat je niet meer door de pil beschermd bent rot na de volgende stopweek na het innemen van de MAP?

Reageren
    Hallo

Ik heb er rekening mee gehouden, maar ik vroeg mij af, door dat ik de pil slik is er een kans dat ik geen eisprong had, wat doet Ella one Dan met je lichaam en waarom IS de pil dan niet meer betrouwbaar. Misschien was er geen eisprong ondanks dat ik een pil ben vergeten.

Reageren
    John (moderator)

Als je een pil vergeet in de eerste week of de derde week van de strip, kan er een eiprong op gang komen. de ella-one voorkomt die eisprong.
    Door de hoeveelheid hormonen verandert de werking van de pil totdat er een onttrekkingsbloeding is geweest. daarma is de pil pas weer werkzaam

Reageren
Reageer op: Ella one en anticonceptie pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.