- Elina2 mei 2018 om 23:02
Beste
Ik heb zaterdagnacht een ongelukje gehad met mijn vriend. We hadden namelijk seks, waarbij de condoom is gescheurd. We maakten geen gebruik van een ander voorbehoedsmiddel enkel de condoom. Ik heb wel gebruik gemaakt van Ella One. Ella one is een Morning after pil die normaal gezien tot vijf dagen (=120u) na de seks een zwangerschap nog kan voorkomen. Ik heb deze pil 76u later genomen dan het ‘ongelukje’. Ik zit nog steeds met zorgen aan mijn hoofd van de onzekerheid. Op de bijsluiter stond wel dat maar 2 op de 100 vrouwen nog zwanger worden na het gebruik van Ella one, wat opzich niet veel is maar dus wel mogelijk is. Ik heb de pil dinsdagavond genomen maar was dinsdagmorgend al misselijk en vroeg me af of dat het kon dat dit al een teken was van zwangerschap of gewoon de stress?
Ik ben wel al 2Ã 3 dagen aan het huilen, misschien van de stress maar dit kan natuurlijk ook een symptoom zijn van de zwangerschap. (De map kan er ook voor iets tussen zitten)
Ik was voor het laatst ongesteld 21april tot 24 april of 25 april. Ik vroeg me af of het mogelijk was of ik al vruchtbaar was tussen 28 april en 1 mei?Wat zou ik doen? Een bloedtest?
Alvast bedankt om mijn vraag te willen beantwoorden.Liefs
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 mei 2018 om 23:08Zwangerschapssymptomen kun je nog helemaal niet hebben. Daar is het nog weken te vroeg voor. Ik denk dat je toch vooral last hebt van de stress en de angst. Je was als het goed is ook nog niet vruchtbaar. De eisprong moet nou pas komen een dezer dagen. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken
Op dit moment kun je sowieso niets doen. Testen kan pas over 2 weken….
ReagerenElina2 mei 2018 om 23:20Beste Tandor
Bedankt voor je enorm snel antwoord! Ik heb ook vaak gedacht dat ik zot was aan het worden en dat er helemaal niets aan de hand is.
De enige reden waarom ik echt stress is omdat ik nu eenmaal veel last heb van mijn menstruatie. Ik heb namelijk een heel rare cyclus.
Het gebeurt dat ik soms 2x of 3x ongesteld ben op een maand, waardoor mijn eisprong dus wel wat vaker voorkomt dan bij de meeste vrouwen.
Dus de kans dat ik vruchtbaar was, is er nog wel maar u denkt dus dat mijn zwangerschapsymptomen sowieso niet mogelijk zijn? Dat ze waarschijnlijk uit angst zijn?
Ik moet toegeven dat ik al enorm ben opgelucht. Wat is uw persoonlijk advies, best een weekje (of misschien twee weekjes) wachten tot ik ongesteld ben of een bloedonderzoek doen?
Liefs
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2018 om 23:24Het heeft geen zin om nu een bloedonderzoek te doen. Een zwangerschapstest kan op zijn vroegst over twee weken.
Reageren
Je klachten zullen gegarandeerd door de stress en de angst komen.
Op dit moment, kun je niets anders doen dan afwachten en proberen rustig te blijven