Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anon

Ik heb vanochten rond 6:30 een zwangerschapstest gedaan. Na 2 minuten kon ik het resultaat aflezen en ik zag een duidelijk minteken zonder nog een ander lijntje, dus niet zwanger. Ik ben daarna weer in slaap gevallen maar nu zit het resultaatvenster er een beetje anders uit: aan de linkerkant ontstond een heel dun streepje wat onderdeel van het plusstreepje zou moeten zijn, maar de rest van het plusteken was niet verschenen.Kan ik toch zwanger zijn, want dan zou deze wijziging dus lang nadat ik het eerste resultaat had afgelezen moeten gebeuren, en de bijsluiter zegt dat je alles wat na 10 minuten wijzigt kan negeren.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Alles wat je ziet na 10 minuten is inderdaad te negeren.

Reageren
    Anon

Maar hoe kan die test dan later toch positief worden?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet van belang. Er staat duidelijk in de bijsluiter aangegeven dat alleen wat de eerste minuten te zien is, gebruikt kan worden. Door indrogen van de urine kan er verkleuring optreden.

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.