Zoeken Vraag het forum

Zwanger of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rising

Dag allemaal,

Ik heb een vraag over mijn cyclus. Ik slik de pil Bayer 0.03 g. Ik ben hier deze maand mee gestopt. De situatie is als volgt:
    – 11 dec gestart met pilstrip
    – op dag 3 of 4 1 pil vergeten in week 1 dus en pas bij de volgende dag ingenomen
    – ook 1e dag week 2 pil vergeten en niet ingenomen
    – 23 dec laatste pil genomen, bijna eind week 2 en de volgende dag besloten om te stoppen
    Ik ben dus ongeveer eind week 2 gestopt met de pil
    – Ik kreeg afgelopen vrijdagavond pas een bloeding met krampen en echte menstruatiegevoel. Dit heeft tot vanochtend geduurd en is gestopt. Bij afvegen bloed, maar in maandverband niet altijd.
    – Halverwege week 2 kreeg ik enorm last van mijn borsten en tepels en zijn op dit moment wat afgenomen, maar nog steeds erg gezwollen.

Mijn vraag: zou er een eisprong geweest zijn en dat dit een innestelingsbloeding was, of was dit een late ontrekkingsbloeding en is er niets aan de hand?

Merci!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat er vooral aan de hand is, is dat je te vroeg met die pil bent gestopt. Waarom stop je op het einde van week 2? nergens goed voor. Je gooit alleen maar je hormoonstelsel in de war, omdat je ook nog pillen was vergeten, Dat je bloeding anders is, komt dus door het eerder stoppen na de laatste menstruatie.

Reageren
    Rising

Dat klopt Tandor. Later las ik inderdaad dat het juist niet goed is eerder te stoppen, maar het kwaad was toen al geschied.
    Voor mij gaat het er nu om wat het is. Mocht er een zwangerschap zijn, dan kan ik daar de nodige acties bij uitvoeren.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat die kans nagenoeg nihil is hoor

Reageren
    Rising

Oké merci!

Reageren
Reageer op: Zwanger of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.