- Emma30 juli 2017 om 18:59
Hoi Allen!
Een vraag waarvan ik weet dat een echo waarschijnlijk duidelijkheid geeft, maar ik hoop alsnog hier een antwoord of in ieder geval wat steun te vinden.
Op 9 juni heb ik seks gehad. Onveilig maar voor het zingen de kerk uit. Op het moment zelf vermoedde ik al dat hij iets te laat uittrok maar was allerminst bezorgd. Ik slik geen anti conceptie btw. De volgende dag, 10 juni, voelde ik merkbaar mijn eisprong. Op 25 juni begon mijn menstruatie. Deze was wat lichter dan normaal en duurde voor zover ik me kan herinneren 3 tot 4 dagen (normaliter heb ik heftige buikpijn). Ik vloeide voor mijn doen minder heftig maar alsnog waren mijn tampons wel vol.
Op 5 juli heb ik wederom seks gehad. Maar dit was zeer vluchtig, geen ejaculatie. Hij is er hooguit 5 stoten in geweest. Ik weet dat voorvocht spermacellen kan bevatten, maar dat is enkel als er vlak ervoor een zaadlozing heeft plaatsgevonden. Ook heeft hij op de dag zelf, voor dat we seks hadden, minimaal 3x geplast. Wat misschien ook wel belangrijk te vertellen is, is dat hij vrijwel continu een slappe penis had.
Nu had mijn menstruatie op 20/21 juli moeten beginnen. Toen deze uitbleef heb ik getest en jawel, zwanger!Mijn vraag aan jullie; kan ik op 10 juni al zwanger zijn geweest? Of zal het echt van de laatste keer halfslachtige seks zijn geweest? Ik zit momenteel in het buitenland voor een aanzienlijke tijd dus de gang naar de arts gaat even wat anders.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 juli 2017 om 19:17Aangezien je een menstruatie hebt gehad, en 5 juli wederom heel kort bij de eisprong zat, zou dat het meest voor de hand liggend zijn. Om een zaadlozing te krijgen hoeft de penis niet perse helemaal stijf te zijn… Zoals je al schreef: alleen een echo kan daar dan duidelijkheid over geven. Maar als het van 5 juli zou zijn, is het sowieso nog te vroeg om een echo te maken.
Heb je altijd zo’n korte cyclus van 25-26 dagen?
ReagerenEmma30 juli 2017 om 19:30Bedankt voor je reactie, Tandor!
Mijn cyclus is inderdaad altijd kort. Dit is de laatste maanden steeds korter geworden. Wat misschien niet onbelangrijk is te benoemen is dat ik mijn eisprong altijd voel. Dit heb ik al vanaf het moment dat ik menstrueer. Alleen de laatste keer (dus rond 5 juli) heb ik het niet duidelijk gevoeld, als of het er niet was. Nu weet ik dat je lichaam je niet altijd dezelfde signalen geeft, dus kan het er wel onopgemerkt zijn geweest natuurlijk.
Wat mij vooral bevreemd is dat toen ik seks had op 5 juli hij geen zaadlozing heeft gehad. En de kans op zwangerschap door voorvocht minimaal was op dat moment (daar hij al drie keer had geplast en geen zaadlozing voor de seks heeft gehad).
Al met al zal ik moeten wachten op een echo voor ik meer duidelijkheid heb. De onzekerheid tot die tijd is alleen wat frustrerend.
ReagerenJohn (moderator)
30 juli 2017 om 23:07Er zit inderdaad niets anders op dan even afwachten om zekerheid te krijgen
Reageren