- Anoniem21 april 2017 om 23:22
Ik heb 2 vragen.
Vraag 1, hoe lang kan sperma blijven leven in een vrouw ?
vraag 2, stel je hebt vandaag seks ( onveilig ) en je zit bijna in je vruchtbare periode (28 april tot 2 mei) is een kans op zwangerschap dan wel mogelijk ? Of moet je perse seks hebben op je vruchtbaarste dagen? althans je bijna in je vruchtbare periode zit
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2017 om 23:41Vraag 1. Â In de regel 2-3 dagen, maar er zijn uitzonderingen bekend van 5-7Â dagen.
Ik denk dat daarmee vraag 2 dan ook beantwoord is. Tenminste als je een regelmatige cyclus hebt en daadwerkelijk weet wanneer je eisprong is.
ReagerenAnoniem22 april 2017 om 20:42Ok dankje, nog een laatste vraag als je vruchtbaar ben Hoeveel dagen duurt dat dan ongeveer? Â En merk je dat alleen als je witte afscheiding heb ? We willen graag een kleine maar we willen het niet forceren alleen ik wil zulke dingen heel graag weten ik heb vandaag denk ik mijn eisprong gehad , buikpijn witte afscheidingen , we willen graag seks op alleen mijn vruchtbare dagen , alleen iemand zei dat je binnen 12 uur seks moet hebben na je je eirsprong heb gekregen dan is het alleen mogelijk klopt dat ?
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 21:27De vruchtbare periode duurt ongeveer 6 dagen. Een eicel is na de eisprong 24 uur vruchtbaar. Â Lees ook eens:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/148862-wij-willen-een-baby.html
Reageren