Zoeken Vraag het forum

Zwangerschap mogelijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo,

ik had een klein vraagje. Ik zit aan de pil maar heb een constante angst dat ik toch zwanger ben. Nu dus ook weer deze maand… ik had midden in mn strip opeens heel klein bloedverlies. minimaal. het was bruin achtig. nu heb ik sinds deze maand dus last van mn onderbuik. steken, af en toe diarree. Ik ben nu wel op tijd ongesteld geworden maar ik lees al die verhalen van mensen die gewoon ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn. is dit echt zo? moet ik bang zijn hiervoor?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou al schelen als je de bijsluiter van de pil eens zou lezen. Daar staat namelijk in, dat je tussendoor wel een kleine bloedingen (spotting) kunt krijgen en dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
    Bruine afscheiding is in de regel oud bloed dat nog van de vorige menstruatie in de baarmoeder zit en er dan uitkomt. Ook dat is geen reden om ongerust over te zijn.

De pil is het meest betrouwbare contraceptiemiddel dat er is. En dan wel van uitgaande dat de pil goed wordt gebruikt en volgens de regels van de bijsluiter.
    Dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat je zwanger wordt.

Je kunt niet ongesteld worden als je zwanger bent. Wel kunnen er met name in de eerste weken van een zwangerschap wat bloedingen optreden.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik maak mezelf gewoon helemaal gek door het internet. Daar zeggen mensen dus dat ze nog normaal ongesteld worden terwijl ze al 3-4 maanden zwanger waren.

Heel ander vraagje tussendoor. Ik heb wel last van steken in m’n onderbuik laatste tijd. Heeft dit wat met mijn darmen te maken of zo?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad van de darmen zijn.
    Stress kan dat ook veroorzaken……..

Reageren
Reageer op: Zwangerschap mogelijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.