- Anoniem23 februari 2016 om 21:18
hallo,
ik had een klein vraagje. Ik zit aan de pil maar heb een constante angst dat ik toch zwanger ben. Nu dus ook weer deze maand… ik had midden in mn strip opeens heel klein bloedverlies. minimaal. het was bruin achtig. nu heb ik sinds deze maand dus last van mn onderbuik. steken, af en toe diarree. Ik ben nu wel op tijd ongesteld geworden maar ik lees al die verhalen van mensen die gewoon ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn. is dit echt zo? moet ik bang zijn hiervoor?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 februari 2016 om 21:36Het zou al schelen als je de bijsluiter van de pil eens zou lezen. Daar staat namelijk in, dat je tussendoor wel een kleine bloedingen (spotting) kunt krijgen en dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Bruine afscheiding is in de regel oud bloed dat nog van de vorige menstruatie in de baarmoeder zit en er dan uitkomt. Ook dat is geen reden om ongerust over te zijn.De pil is het meest betrouwbare contraceptiemiddel dat er is. En dan wel van uitgaande dat de pil goed wordt gebruikt en volgens de regels van de bijsluiter.
Dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat je zwanger wordt.Je kunt niet ongesteld worden als je zwanger bent. Wel kunnen er met name in de eerste weken van een zwangerschap wat bloedingen optreden.
ReagerenAnoniem23 februari 2016 om 22:25Bedankt voor je snelle reactie!
Ik maak mezelf gewoon helemaal gek door het internet. Daar zeggen mensen dus dat ze nog normaal ongesteld worden terwijl ze al 3-4 maanden zwanger waren.Heel ander vraagje tussendoor. Ik heb wel last van steken in m’n onderbuik laatste tijd. Heeft dit wat met mijn darmen te maken of zo?
ReagerenJohn (moderator)
23 februari 2016 om 22:38Dat kan inderdaad van de darmen zijn.
Reageren
Stress kan dat ook veroorzaken……..