Zoeken Vraag het forum

ben ik zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik heb anderhalve week 2 dagen een lichte ongesteldheid gehad.Het was veel korter en minder. En drie dagen te vroeg.Sinds die tijd ben ik alleen s’avonds misselijk. en regelmatig krampen in mijn buik. vooral naar het optillen van zware dingen.Een dag geleden had ik ontzettend jeuk aan mijn tepels. en ik krijg puistjes op mijn onderbuik en lies. weet iemand wat dit kan zijn.

bedankt!

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is zo niet te zeggen…
    Misschien een virusinfectie….als de klachten aanhouden ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ik heb een vraagje, ik heb een enorme lange cyclus altijd van minimaal 38 tot 70 dagen nu 33 dagen van me cyclus heb nu 3 dagen donker rood/bruin bloed verloren wij proberen na 4 miskramen opnieuw zwanger te worden, nu heb ik dus dat ik bijna geen eten weg krijg, snachts enorm misselijk hoe ik ook ga liggen, ik durf eerlijk gezegt ook niet naar de dokter te gaan omdat die wel zal zeggen je denkt elke maand dat je zwanger bent dus weet nu niet goed wat ik moet denken of doen, zou ik zwanger kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden.
    Geen eten weg krijgen en ’s nachts misselijk zijn nou niet bepaald tekenen van zwangerschap…..Je zou een zwangerschapstest kunnen doen…

Reageren
    Anoniem

mijn buik voelt ook dikker aan en is erg opgezet. en als ik hem wil inhouden, wil het bijna niet en doet het pijn. zou ik zwanger kunnen zijn. en verder zijn het de zelfde symptomen als die er beschreven zijn.

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik natuurlijk ook niet beantwoorden.
    Als je denkt zwanger te kunnen zijn doe dan een zwangerschapstest.

Reageren
    Anoniem

Ja ik begrijp dat je dat niet kun beantwoorden, maar je weet toch wel of het symptomen zijn van een zwangerschap, als ik zwanger zou wezen zou ik nu 6 of 10 weken zwanger kunnen zijn. Maar als je zegt dat het geen zwangerschap symptomen zijn hoef ik ook niet een test te halen! Want dat vind ik een beetje zonde van het geld dat ik elke keer aan die testen verspeel. en vooral als het negatief is.

Reageren
    John (moderator)

Ik begrijp even iets niet helemaal goed…..

Je bent nu op dag 35 van de cyclus ( Je schreef op 1 december dat het dag 33 was)
    D.w.z. dat je dus 35 dagen geleden je menstruatie had. Je hebt minimale cycli van 38 dagen. Halverwege de cyclus is de eisprong.
    Als we nu eens uitgaan van 35 dagen geleden en een cyclus van 38 dagen, dan heeft op dag 17 van de cyclus ongeveer de eisprong plaats gevonden. Dat was dan rond 16 november..
    Waarom denk je nu 6-10 weken zwanger te kunnen zijn?

Reageren
    Anoniem

Ja sorry dat had ik even uit moeten leggen. Mijn laatste normale menstruatie was van 23 september tot 26 sept. die maand erna was ik 2 dagen overtijd en toen een 2 daagse erg lichte bloeding.23-24 2 oktober dus het kan zijn dat het al van die keer was. toen had ik niet echt klachtte even misselijk en 2 dagen een zeere buik. de maand erop had 2 dagen eerder een bloeding op 20 en 21 november. nu ben ik al bijna 2 weken erg misselijk vooral eind van de middag en sávonds. en de verdere klachten die al beschreven zijn. dus als het van 2 maanden terug is dan ben ik nu ong. 10 weken als ik het goed uit gerekend heb. snapt u? en anders ong. een week of 6. ik hoop dat u het nu wel begrijpt. ik was een beetje vaag!

Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt er toch op dat je 3 x achter elkaar een menstruatie hebt gehad van ongeveer 28-29 dagen……
    23 september
    23 oktober
    20 november…..
    De bloedingen zijn dan wellicht wat korter geweest dan je bent gewend maar dat is op zich niet zo raar als anders zo’n lange cycli hebt.

Heb je altijd al zo’n lange cycli gehad?
    Hoe oud ben je?
    Ben je bezig om zwanger te raken?
    Heb je de pil gebruikt?

Reageren
    Anoniem

ja meestal 29-31 dagen. maar normaal altijd 4-5 dagen. en eigenlijk heel regelmatig. en door de klachten vooral. het lijkt wel of mijn buik echt groeit. en als ik wat zwaardere dingen heb gedaan. voelt hij erg hard aan. ik ben 20.
    ja ik ben wel bezig zwanger te worden. en ik heb nooit aan de pil gezeten

Reageren
    John (moderator)

Ik begrijp er even niets meer van……..

Je schrijft:
    Ja meestal 29-31 dagen.
    eerder schreef je: ik heb een enorme lange cyclus [b]altijd[/b] van minimaal 38 tot 70 dagen

In ieder geval lijkt het erop dat je toch normale cycli hebt. Je hebt op 20 november je menstruatie gehad. Dan kun je nu nog geen zwangerschapssymptomen hebben.

Reageren
    Anoniem

Nee ik ben van diegene die de eerste keer een vraag stelt. de allereerste vraag.
    ik heb een regelmatige cyclus. ik ben niet van die lange.

ik zal me naam even veranderen, is wat makkelijker.
    Sorry!

Reageren
    John (moderator)

Aha…..

ik ben de boel door elkaar aan het gooien….daarom snapte ik er dus niets meer van. Dat komt natuurlijk omdat iedereen als anoniem reageert..

Het lijkt mij niet dat je klachten iets met zwangerschap te maken hebben. Je hebt je menstruaties toch regelmatig gehad. Dat ze minder waren dan je gewend bent , kan wel eens voor komen. Maar als er zeker van wilt zijn, zul je dan toch een test moeten doen.

Reageren
    Anoniem

Oke, dankuwel! dan wacht ik gewoon mijn volgende menstruatie af. komt die dan niet dan kan ik altijd nog een test halen! Bedankt!

Reageren
Reageer op: ben ik zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.