- Anoniem1 december 2015 om 16:35
Hallo, ik heb anderhalve week 2 dagen een lichte ongesteldheid gehad.Het was veel korter en minder. En drie dagen te vroeg.Sinds die tijd ben ik alleen s’avonds misselijk. en regelmatig krampen in mijn buik. vooral naar het optillen van zware dingen.Een dag geleden had ik ontzettend jeuk aan mijn tepels. en ik krijg puistjes op mijn onderbuik en lies. weet iemand wat dit kan zijn.
bedankt!
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 december 2015 om 16:52Dat is zo niet te zeggen…
Reageren
Misschien een virusinfectie….als de klachten aanhouden ga dan even naar de huisartsAnoniem1 december 2015 om 22:08Ik heb een vraagje, ik heb een enorme lange cyclus altijd van minimaal 38 tot 70 dagen nu 33 dagen van me cyclus heb nu 3 dagen donker rood/bruin bloed verloren wij proberen na 4 miskramen opnieuw zwanger te worden, nu heb ik dus dat ik bijna geen eten weg krijg, snachts enorm misselijk hoe ik ook ga liggen, ik durf eerlijk gezegt ook niet naar de dokter te gaan omdat die wel zal zeggen je denkt elke maand dat je zwanger bent dus weet nu niet goed wat ik moet denken of doen, zou ik zwanger kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
1 december 2015 om 22:20Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden.
Reageren
Geen eten weg krijgen en ’s nachts misselijk zijn nou niet bepaald tekenen van zwangerschap…..Je zou een zwangerschapstest kunnen doen…Anoniem2 december 2015 om 15:21mijn buik voelt ook dikker aan en is erg opgezet. en als ik hem wil inhouden, wil het bijna niet en doet het pijn. zou ik zwanger kunnen zijn. en verder zijn het de zelfde symptomen als die er beschreven zijn.
ReagerenJohn (moderator)
2 december 2015 om 15:51Die vraag kan ik natuurlijk ook niet beantwoorden.
Reageren
Als je denkt zwanger te kunnen zijn doe dan een zwangerschapstest.Anoniem3 december 2015 om 13:23Ja ik begrijp dat je dat niet kun beantwoorden, maar je weet toch wel of het symptomen zijn van een zwangerschap, als ik zwanger zou wezen zou ik nu 6 of 10 weken zwanger kunnen zijn. Maar als je zegt dat het geen zwangerschap symptomen zijn hoef ik ook niet een test te halen! Want dat vind ik een beetje zonde van het geld dat ik elke keer aan die testen verspeel. en vooral als het negatief is.
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2015 om 13:57Ik begrijp even iets niet helemaal goed…..
Je bent nu op dag 35 van de cyclus ( Je schreef op 1 december dat het dag 33 was)
Reageren
D.w.z. dat je dus 35 dagen geleden je menstruatie had. Je hebt minimale cycli van 38 dagen. Halverwege de cyclus is de eisprong.
Als we nu eens uitgaan van 35 dagen geleden en een cyclus van 38 dagen, dan heeft op dag 17 van de cyclus ongeveer de eisprong plaats gevonden. Dat was dan rond 16 november..
Waarom denk je nu 6-10 weken zwanger te kunnen zijn?Anoniem3 december 2015 om 20:14Ja sorry dat had ik even uit moeten leggen. Mijn laatste normale menstruatie was van 23 september tot 26 sept. die maand erna was ik 2 dagen overtijd en toen een 2 daagse erg lichte bloeding.23-24 2 oktober dus het kan zijn dat het al van die keer was. toen had ik niet echt klachtte even misselijk en 2 dagen een zeere buik. de maand erop had 2 dagen eerder een bloeding op 20 en 21 november. nu ben ik al bijna 2 weken erg misselijk vooral eind van de middag en sávonds. en de verdere klachten die al beschreven zijn. dus als het van 2 maanden terug is dan ben ik nu ong. 10 weken als ik het goed uit gerekend heb. snapt u? en anders ong. een week of 6. ik hoop dat u het nu wel begrijpt. ik was een beetje vaag!
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2015 om 20:37Het lijkt er toch op dat je 3 x achter elkaar een menstruatie hebt gehad van ongeveer 28-29 dagen……
23 september
23 oktober
20 november…..
De bloedingen zijn dan wellicht wat korter geweest dan je bent gewend maar dat is op zich niet zo raar als anders zo’n lange cycli hebt.Heb je altijd al zo’n lange cycli gehad?
Reageren
Hoe oud ben je?
Ben je bezig om zwanger te raken?
Heb je de pil gebruikt?Anoniem3 december 2015 om 21:31ja meestal 29-31 dagen. maar normaal altijd 4-5 dagen. en eigenlijk heel regelmatig. en door de klachten vooral. het lijkt wel of mijn buik echt groeit. en als ik wat zwaardere dingen heb gedaan. voelt hij erg hard aan. ik ben 20.
Reageren
ja ik ben wel bezig zwanger te worden. en ik heb nooit aan de pil gezetenJohn (moderator)
3 december 2015 om 21:54Ik begrijp er even niets meer van……..
Je schrijft:
Ja meestal 29-31 dagen.
eerder schreef je: ik heb een enorme lange cyclus [b]altijd[/b] van minimaal 38 tot 70 dagenIn ieder geval lijkt het erop dat je toch normale cycli hebt. Je hebt op 20 november je menstruatie gehad. Dan kun je nu nog geen zwangerschapssymptomen hebben.
ReagerenAnoniem4 december 2015 om 03:46Nee ik ben van diegene die de eerste keer een vraag stelt. de allereerste vraag.
ik heb een regelmatige cyclus. ik ben niet van die lange.ik zal me naam even veranderen, is wat makkelijker.
Reageren
Sorry!John (moderator)
4 december 2015 om 10:39Aha…..
ik ben de boel door elkaar aan het gooien….daarom snapte ik er dus niets meer van. Dat komt natuurlijk omdat iedereen als anoniem reageert..
Het lijkt mij niet dat je klachten iets met zwangerschap te maken hebben. Je hebt je menstruaties toch regelmatig gehad. Dat ze minder waren dan je gewend bent , kan wel eens voor komen. Maar als er zeker van wilt zijn, zul je dan toch een test moeten doen.
ReagerenAnoniem4 december 2015 om 10:49Oke, dankuwel! dan wacht ik gewoon mijn volgende menstruatie af. komt die dan niet dan kan ik altijd nog een test halen! Bedankt!
Reageren