Beste,
Graag willen en ik mijn man volgend jaar maart aan een kindje beginnen.
Nu is mijn vraag, is het echt nodig dat je op voorhand bij de gynaecoloog gaat of niet? (ben pas in augustus geweest en alles was in orde). Of is bloed laten trekken bij mijn huisdokter voldoende?
Ik weet dat je foliumzuur moet beginnnen nemen 4tal weken voor de zwangerschap, maar zijn er nog andere zaken waar je vooraf rekening moet mee houden? Alcohol drinken vermijd ik zowieso ook vanaf februari dan.
En dan nog een laatste vraag, wat met mijn pil? Op voorhand stoppen of pas in maart?
Hai, als ik jou was, zou ik op voorhand stoppen met de pil. Veel vrouwen moeten ontpillen en zijn dus niet direct ongesteld. Ik ben niet naar een gynaecoloog geweest, maar gewoon naar een vroedvrouwenpraktijk. Voor mij was het een verrassing dat ik zwanger was, dus heb voor de zwangerschap geen foliumzuur geslikt. Zodra ik het wist natuurlijk wel. Wel of geen gynaecoloog, ik denk dat je dat zelf moet beslissen. Succes met zwanger worden ๐
Hoi, ik zou zoveel mogelijk verse fruitsmoothies drinken en zoveel mogelijk (mee)roken vermijden.
Succes!
Alvast allemaal bedankt voor de reacties ๐
Ik vind het best wel moeilijk om nog te wachten tot maart.. Maar voor de werksituatie is dit wel het beste, misschien beginnen we februari wel.
Roken is ook geen enkel probleem, zowel ik als mijn man roken niet. Er zijn wel enkele familieleden en vrienden die roken maar die roken steeds buiten als we op bezoek gaan of zij naar hier komen, daar maak ik me dus geen zorgen over;)
Het enigste is wel dat ik op men werk in contact kom met cortisone en dergelijke.. Ik denk dat ik deze zaken best mijd als we voor een kindje gaan..
En fruitsmoothies, ik eet dagelijks mijn fruit, in een smoothie zit natuurlijk meer, misschien wel te overwegen ๐