- deesb12 oktober 2011 om 19:29
Ik ben in het verleden éénmalig slachtoffer geweest van een voorval met GHB en daardoor slachtoffer geworden van verkrachting. Hierdoor opgelopen de SOA Chlamydia. Snel ontdekt door onderzoek politie en gelijke toediening medicatie. Later nog eens getest en toen was het negatief.
Nu 4 jr laten wil ik graag een kindje. Maar na een jaar de pil niet meer te slikken word ik nog maar nauwelijks ongesteld.
Dus naar de dokter, doorgestuurd naar de gynaecoloog. Bloedonderzoek gedaan en hormoonspiegels gecheckt. Conclusie pco s syndroom.
Maar nu moet ik ook bloed onderzoek voor chlamydia laten doen? Zal toch niet zo zijn dat ik toch nog steeds besmet ben? Hoelang zien ze eventuele antistoffen in je bloed? En als het behandeld is en na controle negatief is, dan kan het toch niet zijn dat het er nog zit?
Wie is er bekend met pco s syndroom?
2 reactiesReagerenS3112 december 2011 om 20:54Hallo,
Ik heb vandaag bij de gyn te horen gekregen dat ik pcos heb. Was doorgestuurd naar de gyn ivm kinderwens. Ze heeft het op de echo duidelijk kunnen zien en ik heb ook bloed moeten laten prikken op hormonen en chlamydia(?)
Heb nu kuurtje duphaston gekregen voor 10 dagen en dan op de 3e dag van menstruatie moet ik 5 dagen clomid slikken. Na 11 of 12 dagen cyclus moet ik terug naar de gyn voor een echo.
Ik weet niet hoe dat precies zit maar wel dat ze het bij mij ook gaan testen of ik chlamydia gehad heb…
Miss standaard procedure?
Sterkte!
ReagerenDes13 december 2011 om 15:09@S31, Het laten testen op chlamydia is inderdaad een standaard procedure. Zelf hebben ze me op nog meer geslachtsziektes getest toendertijd.
@Deesb, je kunt wel nog altijd antistoffen in jouw lichaam hebben, maar dan in een zo kleine marge dat het niet meer actief is en dus ook niet meer besmettelijk. Ik weet niet hoe lang ze deze antistoffen nog kunnen aantonen, een belletje naar jouw huisarts geeft je daar wellicht antwoord op.
Reageren