Zoeken Vraag het forum

vreemde ongesteldheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tina

Hallo,

Zoals ik al eerder heb heb verteld, ben ik gestopt met de pil aan het begin van een nieuwe strip om zwanger te worden. Twee dagen later ben ik dus zogenaamd “ongesteld” geworden. Ik heb 2 dagen een fikse bloeding gehad maar de dag daarna was er opeens bijna niks meer. Dat ben ik niet gewend. Normaal bouwt zich dat wat af. En duurt het een paar dagen. Hoe kan dat??

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Dit is geen gewone menstruatie, denk ik, maar waarschijnlijk een zogenaamde onttrekkingsbloeding, want er is geen ovulatie geweest.

Reageren
    Zonnetje

Misschien heeft het te maken met het feit dat je voortijdig gestopt bent met de pil slikken. Maar het is gissen; ik weet het niet zeker.

Waar twijfel je over? Denk je dat je misschien zwanger bent? Dan is, afhankelijk van je vorige ongesteldheid, een zwangerschapstest doen wel verstandig. Ik meen me echter te herinneren dat je, in een andere post, de pil gewoon hebt geslikt en nu eerder in je strip bent gestopt om zwanger te raken.

Reageren
    tina

Ja ik ben eerder met de pil gestopt om zwanger te worden. Nu kreeg ik mijn zogenaamde onttrekkingsbloeding. Maar ik vind het zo raar dat het maar 2 dagen heeft geduurd??

Reageren
    tina

Mijn vorige menstruatie was iets langer dan een week afgelopen voordat ik stopte met de pil.

Reageren
    Zonnetje

Ik kan niet anders verklaren dan dat de ontrekkingsbloeding korter was omdat je én pas geleden nog de stopweek had en nu eerder gestopt bent met de pil.

Als iemand anders een betere verklaring heeft?

Ik zou me er niet te druk om maken, Tina. Wacht gewoon je volgende echte ongesteldheid af en daarna hopelijk snel en gezond zwanger. Vergeet je geen foliumzuur te slikken?

Reageren
Reageer op: vreemde ongesteldheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.