- tina9 oktober 2010 om 19:55
Hallo,
Zoals ik al eerder heb heb verteld, ben ik gestopt met de pil aan het begin van een nieuwe strip om zwanger te worden. Twee dagen later ben ik dus zogenaamd “ongesteld” geworden. Ik heb 2 dagen een fikse bloeding gehad maar de dag daarna was er opeens bijna niks meer. Dat ben ik niet gewend. Normaal bouwt zich dat wat af. En duurt het een paar dagen. Hoe kan dat??
5 reactiesReagerenAnoniem10 oktober 2010 om 13:09Dit is geen gewone menstruatie, denk ik, maar waarschijnlijk een zogenaamde onttrekkingsbloeding, want er is geen ovulatie geweest.
ReagerenZonnetje10 oktober 2010 om 16:47Misschien heeft het te maken met het feit dat je voortijdig gestopt bent met de pil slikken. Maar het is gissen; ik weet het niet zeker.
Waar twijfel je over? Denk je dat je misschien zwanger bent? Dan is, afhankelijk van je vorige ongesteldheid, een zwangerschapstest doen wel verstandig. Ik meen me echter te herinneren dat je, in een andere post, de pil gewoon hebt geslikt en nu eerder in je strip bent gestopt om zwanger te raken.
Reagerentina10 oktober 2010 om 18:35Ja ik ben eerder met de pil gestopt om zwanger te worden. Nu kreeg ik mijn zogenaamde onttrekkingsbloeding. Maar ik vind het zo raar dat het maar 2 dagen heeft geduurd??
Reagerentina10 oktober 2010 om 18:39Mijn vorige menstruatie was iets langer dan een week afgelopen voordat ik stopte met de pil.
ReagerenZonnetje11 oktober 2010 om 12:42Ik kan niet anders verklaren dan dat de ontrekkingsbloeding korter was omdat je én pas geleden nog de stopweek had en nu eerder gestopt bent met de pil.
Als iemand anders een betere verklaring heeft?
Ik zou me er niet te druk om maken, Tina. Wacht gewoon je volgende echte ongesteldheid af en daarna hopelijk snel en gezond zwanger. Vergeet je geen foliumzuur te slikken?
Reageren