Zoeken Vraag het forum

kan je al zwanger raken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tina

Ik ben een paar dagen geleden gestopt met de pil aan het begin van een strip. Nu ben ik ongesteld geworden net zoals in een gewone stopweek. Kan ik nu al zwanger raken of zijn?? Is dat uberhaubt mogelijk?

Liefs.

6 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Als je een paar dagen geleden bent gestopt met de pil en nu ongesteld bent, dan is de kans dat je nu zwanger bent nihil.

Grote kans ook dat je lichaam nog moet ‘ontpillen’. Dit houdt in dat je lichaam moet gaan wennen aan het niet toedienen van hormomen. Je kunt dan verschijnselen krijgen die lijken op een prille zwangerschap. Bijv. zere borsten, lage buikpijn, meer afscheiding, veranderde spijsvertering, pukkeltjes, vermoeidheid of juist extra energie. Het kan in het begin best verwarrend zijn.

Denk je eraan om foliumzuur te slikken? Dit wordt geadviseerd ivm het verkleinen van de kans op een open ruggetje.

Reageren
    Anoniem

Ja, in principe kun je zwanger worden als je geen betrouwbare anticonceptie gebruikt.

Reageren
    Zonnetje

Even ter aanvulling; als je na je stopweek niet meer start met de pil, kun je daarna zwanger raken ja. Bij de een duurt het 1 maand, bij de ander 9 maanden. Het heeft met verschillende factoren te maken.

Reageren
    Moens

Zonnetje, dit geldt als je de strip afmaakt. Als je tijdens de strip stopt, geldt dat volgens mij als bij een vergeten pil.

Reageren
    tina

Dus na je zogenaamde onttrekkingsbloedind kan je pas zwanger raken als ik het goed begrijp?

Reageren
    Zonnetje

Zwanger raken is van verschillende factoren afhankelijk; sommige vrouwen raken door de pil heen al zwanger of als ze 1 pil vergeten.

Je geeft aan dat je ongesteld bent geworden; dan zou je vanaf nu (als je niet meer start met anticonceptie) in principe zwanger kunnen raken.

Reageren
Reageer op: kan je al zwanger raken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.