Zoeken Vraag het forum

Overtijd..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eva

Hallo,

Ik ben nu al 2 dagen overtijd..
    Voel me wel vreemd..
    – Lage rugpijn
    – Gevoelige borsten (vooral bij tepel)
    – Af en toe steekjes in mijn onderbuik
    – Heel erg moe
    – Gevoel van blaasontsteking (heel licht, na het plassen nog drang om te plassen)

Maar de testen blijven negatief..
    Moet ik nog even wachten, of naar de dokter??

Groetjes, Eva

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Afwachten, en over een paar dagen opnieuw testen. Twee dagen is te kort om van de huisarts andere informatie te ontvangen.
    Maar misschien ben je inmiddels al ongesteld geworden of heb je een positieve zwangerschapstest gehad.

Reageren
    Zonnetje

Hoi Eva,

Als je zwanger bent is het behoorlijk vroeg om zulke verschijnselen te hebben. Het kán, maar het is wel uitzonderlijk vroeg.

De huisarts zal je ook adviseren nog een paar dagen te wachten met een nieuwe test. Menstruatie kan namelijk om verschillende redenen later zijn. En één daarvan is zwangerschap.

Ben je onlangs gestopt met de pil? Dan kan dat ook een reden zijn dat je cyclus anders is dan normaal. Bij ‘ontpillen’ horen ook verschijnselen die verward kunnen worden met zwangerschapsverschijnselen. Het heeft immers met hormonen te maken.
    Als je last hebt van stress, je onlangs ziek bent geweest, bepaalde medicijnen hebt gebruikt of veel bent afgevallen/aangekomen kan dat ook een reden zijn van een veranderde cyclus.

Succes en sterkte!

Reageren
    Eva

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben (helaas) 3 dagen geleden ongesteld geworden.Ik ben vorige maand gestopt met de pil..
    Hopelijk volgende keer beter..
    Toch bedankt!

Groetjes, Eva

Reageren
    Anoniem

Jammer Eva. En tip: hoe relaxter je hierin staat, des te groter de kans op een zwangerschap.

Reageren
    Eva

Ik moet zeggen..ik ben er nu wel heel ontspannen in..Ben nog jong (21)..heb alle tijd van de wereld..Als het zo is, WELKOM..en als het iets langer duurt, dan heb ik daar ook wel vrede mee 🙂

Thnx voor reactie!!!

Reageren
Reageer op: Overtijd..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.