Zoeken Vraag het forum

Zwanger worden maar geen menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

Hi,

Op 30-10-2025 heb ik mijn laatste pil van een strip genomen en hierna ben ik gestopt met het slikken omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben (ik heb bijna 10 jaar de pil geslikt). We wilden graag eerst een paar maanden aankijken voor we het gingen proberen of mijn menstruatie weer op gang kwam, maar helaas is dit tot dusver tevergeefs en zeer onregelmatig. Omdat onze kinderwens groot is, begin ik mij zorgen te maken over mijn vruchtbaarheid (endometriose en PCOS zijn bekend in de familie maar niet eerstelijns). Ik ben bijna dagelijks ermee bezig en weet dat dit niet bevorderlijk is, echter lukt het mij moeilijk om dit uit te schakelen. Ik zal hieronder wat data delen over de keren waarop ik ongesteld ben geweest en hoop op wat advies wat ik wel/niet moet doen en of ik al bepaalde stappen kan ondernemen.

30-10-2025 laatste pil
    4-11-2025 5/m 8-11-2025 menstruatie (onttrekkingsbloeding zoals normaal na een strip)
    9-12-2025 t/m 13-12-2025 menstruatie (hier was ik heel blij mee want dit was iets meer dan 4 weken na de onttrekkingsbloeding en een normale menstruatie)
    28-2-2026 t/m 4-3-2026 menstruatie (dit duurde heel lang, laatste keer was december dus bijna 3 maanden geen menstruatie gehad)
    Vandaag is het 29-4-2026 en ben ik 6 maanden lang gestopt met de pil maar sinds de laatste keer in maart alweer niet ongesteld geworden. Dat is dus alweer 2 maanden achter elkaar geen menstruatie.

Ik heb de huisarts gebeld en die zegt, gezien mijn leeftijd (25) er nog geen reden is voor zorg en we het nog even aan moeten kijken. Pas na een jaar gaan ze onderzoeken ondernemen in een ziekenhuis. Omdat er wel vruchtbaarheidsproblemen bekend zijn bij mijn nichten (moeder en vaders kant) heeft hij mij wel een doorverwijzing gegeven naar het Fertiliteitscentrum. Dit vind ik alleen een stap te ver omdat we het nog niet geprobeerd hebben om zwanger te worden gezien we eerst wilden weten of mijn cyclus op orde was (wat het dus niet is). Een echo daarin tegen lijkt mij verder geen kwaad om even naar mijn eierstokken en baarmoeder te kijken, maar geen idee of het ziekenhuis dat in dit stadium al als urgent ziet.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen. Bijvoorbeeld voorzien van informatie of tips en tricks. Ik snap dat er natuurlijk geen wondermiddel is, maar je zou vast op natuurlijke manieren je lichaam kunnen ondersteunen? Ik heb nu wel de supplementen van ESN Female Cycle Support aangeschaft om uit te proberen. Verder ben ik gezond, ik sport 3 keer in de week, eet gevarieerd maar neem ook zeker een wijntje, chipje, snoepje, koekje, of vette hap in het weekend 😉 .

Hoor het graag!

Reageer op: Zwanger worden maar geen menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.