Zoeken Vraag het forum

menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vraagje: als je een positieve ovulatietest hebt en je bent 3 weken daarna nog steeds niet ongesteld, maar volgens zwangerschapstest niet zwanger, heeft iemand hier ervaring mee? Want eigenlijk hoor je na je eisprong circa 2 weken later toch ongesteld te worden? Want dat eitje moet toch worden afgestoten als het niet bevrucht is? Bvd

3 reacties
    Reageren
    Des

Ja, dan is er of nog onvoldoende hcg, of je bent niet zwanger. Herhaal de test nog eens en kijk wat er dan uitkomt. Maar misschien ben je inmiddels al ongesteld geworden.

Reageren
    Zonnetje

Het kan zijn dat je toch niet zwanger bent of dat je wel zwanger bent, maar nog niet voldoende HCG hebt aangemaakt om een test positief te laten zijn. Het kan dus nog 2 kanten op.

Waarom heb je de ovulatietest gedaan? Heb je een onregelmatige cyclus? Want als dat het geval is, kan de OV-test ook valspositief zijn. Dat is bij mij zo geweest. Ik heb het probleem dat eiblaasjes die in principe na vergroting tot een eisprong komen, bij mij weer ‘verdwijnen’. Dan geeft een OV-test aan dat er een eisprong komt, maar is dat in weze niet zo. Vals-positief dus.

En niet elke eisprong resulteert in een positieve zwangerschap… ik hoop voor je van wel, maar wees niet teleurgesteld als het een maandje langer duurt (ik weet natuurlijk niet hoe lang je al probeert he!)

Reageren
    Anoniem

We zijn nu pas 5 maanden aan het proberen, dus niet erg lang dus. Ik gebruikte ovulatietesten als een soort van bevestiging, om te kijken wanneer ik mijn eisprong heb. Ik heb een cyclus van 35 of 36 dagen, en een aantal weken ervoor buikpijn enzo, en toen wilde ik weleens weten of die buikpijn ook de daadwerkelijke ovulatie zou zijn. En dat bleek dus ook te zijn. Ben nog niet ongesteld, maar heb ook geen testen meer gedaan. Ik wacht nog wel een weekje rustig af. Wie weet wordt ik deze keer wat later ongesteld, want ik weet dat de kans op bevruchting klein is (helaas). Dankjullie voor jullie antwoorden.

Reageren
Reageer op: menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.