Hoi,
Mijn man en ik willen graag een kindje. Nu kwam hij er zelf mee, en ik was natuurlijk dolgelukkig. Nu heeft mijn man de laatste anderhalf jaar een erg laag libido.
Ons huwelijk is goed. Geen ruzie, alles op de rit. Klaar voor een kindje.
We werken allebei fulltime. Nu gaat zwanger worden niet vanzelf. Zeker niet als hij ook nog een laag libido heeft. Ik wil hem ook niet dwingen. Maar 1x seks in m’n vruchtbare dagen is ook wel een kleine kans op een zwangerschap. Wat kunnen we eraan doen om z’n libido te verhogen? Kan dit verbeteren met lichaamsbeweging of voeding?
De teleurstelling elke maand zodra mijn menstruatie doorbreekt, wordt steeds groter. Ik heb het een tijd “opgegeven”… ik dacht, als ik het los laat komt het misschien spontaan. Ook dat lukte niet.
A.u.b. geen onzin vragen of hij me wel aantrekkelijk vind etc. Want dat vindt hij wel. Hij zegt zowat bijna elke dag hoe mooi en knap ik ben. Maar toch draait het zelden uit op seks.
Om daar iets aan te doen, zou je eerst een oorzaak moeten weten. Heeft hij misschien veel stress op het werk?
Hij weet het zelf niet. Hij is wel regelmatig moe en valt vroeg in de avond op de bank inslaap.
Hij is niet echt een prater als het over zichzelf gaat. Ik krijg dan soms gewoon geen antwoord of alleen een flauwe grap.
Meestal zegt hij gewoon dat hij het niet weet hoe het komt. En als ik voorbeelden aandraag over moe zijn of whatever dan zegt hij dat het een optie kan zijn. Maar veranderen doet het niet. Hij slikt ook vitamines en magnesium elke dag.
Als ik opper om z’n vruchtbaarheid te testen dan zegt hij of dat hij het gaat doen, maar maakt nooit een afspraak, of hij zegt dat we het nog een paar maanden moeten proberen.
Hij heeft wel wat overgewicht inmiddels. Kan dat schelen qua libido?
Als ik de dokter bel, wat voor traject kan ik verwachten?
Voor mezelf dan. Ik kan hem niet dwingen om z’n zaad te testen.
Waarschijnlijk een gewoon fysiek onderzoek en eventueel een bloedonderzoek. En als dat goed is, denk ik dat de huisarts eerst zal vragen of zijn zaad getest is. Trajecten worden pas ingezet als bij één van beide partners een reden is gevonden om dat te doen. Of als er bij beide geen oorzaak is gevonden waarom.een zwangerschap uit blijft.
Als je langer dan 1 jaar bezig bent om zwanger te raken, kun je een verwijzing krijgen voor de gynaecoloog voor een vruchtbaarheidsonderzoek. Maar daar moet je dan wel met z'n tweeën naar toe, want de vruchtbaarheid moet dan bij beiden worden onderzocht
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies