Zoeken Vraag het forum

Wanneer foliumzuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraag. 10 Dagen geleden ben ik ongesteld geworden, was best teleurgesteld. Toen gestopt met foliumzuur omdat het me even teveel was. Nu heb ik dus niks meer genomen, maar nu wil ik er misschien wel weer voor gaan. Kan het kwaad dat ik nu 10 dagen ben gestopt? Ik nam het daarvoor ook al een lange tijd.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gewoon weer opnieuw starten

Reageren
    Anoniem

Gedaan. Maar is het nu geen probleem dat ik een aantal dagen heb gemist? Of zou mijn lichaam het foliumzuur kwijtgeraakt zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat is verder geen probleem. Je kunt er sowieso niets meer aan veranderen

Reageren
    Catootje

Bij een voedingssupplement maakt het vaak minder uit als je het niet elke dag neemt. Vaak komen we toch al allerlei stofjes tekort dus foliumzuur is niet alleen belangrijk als je zwanger wil worden. Het zit onder andere in bladgroente, die we vaak te weinig eten. Foliumzuur werkt samen met onder andere B12 dus ook zorgen voor voldoende B12. Pilgebruik onttrekt allerlei vitaminen en mineralen aan je lichaam dus beste ook zorgen voor wat extra voedingsstoffen. Laat je daarbij adviseren in de betere vitaminezaak. Met een goeie multi krijg je ook al redelijk wat binnen. Foliumzuur overigens het beste in de vorm van folaat.

Reageren
Reageer op: Wanneer foliumzuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.