- Anoniem10 maart 2018 om 18:44
Hoi,
Mijn partner en ik zijn al enige tijd bezig om zwanger te worden.
Ik voelde me donderdag erg beroerd (misselijk, overgeven)
Nu ging ik vanmiddag naar het toilet en had ik een bloeding (weinig)
Dit deed mij gelijk denken aan een innesteling.
Ik had gelezen dat een ovulatie test ook reageert op een zwangerschap. Door mijn nieuwsgierigheid deze gedaan en er kwamen vrijwel direct 2 duidelijke strepen.
Zou ik nu dan toch zwanger kunnen zijn?
Zou een ovulatie test ook nu al het hormoon kunnen vinden?
En de misselijkheid? Kan dat al zo snel?Ergens zegt mij dat het eigenlijk helemaal niet kan, maar de misselijkheid en nu zeker ook de lichte bloeding doet mij twijfelen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 00:14Met een ovulatietest kun je GEEN zwangerschap testen! Er wordt een heel ander hormoon getest.
ReagerenAnoniem11 maart 2018 om 15:19LH en hCG zijn zowat identiek
Wanneer men LH en hCG door een scheikundige bril bekijkt, blijkt dat de moleculen van deze twee hormonen uit zowat identieke ketens van aminozuren bestaan. LH en hCG zijn niet alleen zowat gelijk qua uiterlijk, maar ook qua functie. hCG wordt onder andere gebruikt voor medicijnen die de eisprong stimuleren, zoals bijvoorbeeld Pregnyl.
Theoretisch gezien kun je een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken, omdat LH en hCG bijna identiek zijn.
Je leest dus zoveel tegenstrijdige dingen.
Reageren
Hoewel een ovu test uiteraard geen zwangerschapstest is, blijft het vreemd dat deze positief eruit kwam. Zal dus gewoon even moeten afwachten tot ik DE zwangerschapstest kan doen … bedankt.