- Sarah26 januari 2017 om 17:43
Beste allemaal,
Vorige week was mijn ovulatieperiode en ik heb toen onveilige sex gehad. Hij is niet in mij klaargekomen, maar op mijn buik. Hierna hebben we gedoucht en hebben we erna opnieuw sex gehad maar hij is toen ook niet in mij klaargekomen. Kan ik hier zwanger van raken of niet? Ik ben nu al een paar dagen wat misselijk, en voel heel af en toe soort krampachtige steekjes in mijn onderbuik. Nu begin ik een beetje te twijfelen.. Op het internet lees ik twee verschillende verhalen over voorvocht, dat je wel en niet zwanger kunt raken van voorvocht.. Ik hoop op reacties 🙂 alvast bedankt.
Groetjes Sarah
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2017 om 17:46Ja dat zou eventueel kunnen, maar de kans is klein. Zwangerschapssymptomen kun je echter nog niet hebben. Daar is het nog veel te vroeg voor
ReagerenSarah26 januari 2017 om 17:56Sarah4 februari 2017 om 10:18Hier ben ik weer…
Gisteren zou ik eigenlijk al ongesteld moeten worden. De dag daarvoor had ik wel 2x bij wcbezoek lichtroze afscheiding bij het afvegen maar daarna niks meer. Gisteren had ik 1x bij het afvegen een heel klein beetje bruine afscheiding.. Maar ben nu nog steeds niet ongesteld. Ik heb voor de zekerheid een test gedaan en die wees negatief uit. Kan ik daarop vertrouwen?
Groetjes Sarah
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 10:46testen kun je 2 – 2,5 week na de onbeschermde seks. Gewoon nog even afwachten
ReagerenCatootje4 februari 2017 om 19:39Roze en bruine afscheiding kan soms wijzen op een tekort aan progesteron in je lichaam.
ReagerenSarah5 februari 2017 om 17:58Afgelopen nacht buikpijn met steken gehad. Vandaag licht bloedverlies, het bloed ziet er helderrood uit maar het is nog niet veel zoals bij een gewone menstruatie. Wel heb ik nu de hele dag last van buikkrampen. Kan ik er nu van uit gaan dat mijn menstruatie zich heeft doorgezet? Of moet ik het nog even afwachten?
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 18:04Even afwachten maar…
ReagerenSarah7 februari 2017 om 20:25Volgens mij heeft de menstruatie zich doorgezet. Heb nu sinds zondag wel dagelijks bloedverlies. Niet zoveel als gewoonlijk. Gisteren had ik nog wel krampen maar vandaag niet meer. Ben nog wel met vlagen misselijk (maar heb nog niet overgegeven, wel moet ik dan soms ineens kokhalzen) en heb nog af en toe steken in mijn onderbuik. En misschien raar maar ook doen de zijkanten van mijn borsten soms pijn. Ik heb dit normaal nooit. Houdt mijn lichaam mij voor de gek?
ReagerenJohn (moderator)
7 februari 2017 om 20:34Het lijkt er in ieder geval op dat het je menstruatie is
ReagerenSarah16 februari 2017 om 22:36Ja, 5 dagen lang menstruatie gehad. Maar nu nog steeds heb ik af en toe steken in mijn linkerzij, vooral als ik beweeg. Het is een soort zeurende steek. Maar verder heb ik geen last meer van misselijkheid. Kan het misschien aan mijn darmen liggen? Soort buikgriep dat lang is blijven hangen?
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2017 om 22:51Dat zou kunnen
ReagerenSarah27 februari 2017 om 17:36Beste Tandor,
Gisteren kwam mijn menstruatie maar het waren maar een paar druppels bloed. Vandaag helemaal geen bloedverlies gehad. Dit heb ik nooit eerder zo ervaren.
Moet ik mij zorgen gaan maken, gezien wat de vorige maand is gebeurd?
Groetjes Sarah
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2017 om 19:05Aangezien je toch pas nog je menstruatie hebt gehad, is een zwangerschap toch niet zo voor de hand liggend.
Reageren