- Eef25 april 2017 om 22:39
Hallo,
Ik ben de laatste 2 maanden heel erg moe. Dit komt grootendeels omdat ik 2 maanden geleden een rugoperatie heb gehad, maar na de 1e maand was mijn vermoeidheid weg. Ook kan ik zeker geen pfeiffer hebben omdat ik dat 1,5 jaar geleden al heb gehad. Maar in de laatste maand is het dus erg bergafwaarts gegaan. Ook merken mijn ouders nu dat ik erg humeurig ben terwijl ik daar niet het idee van heb.
Heeft iemand enige idee waar ik last van zou hebben, of is het gwn de puberteit en de operatie die meespelen?!2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 23:46Het kan een combinatie zijn van meerdere factoren.
Ook kan ik zeker geen pfeiffer hebben omdat ik dat 1,5 jaar geleden al heb gehad. Hier maak je een denkfoutje. Een her-infectie is wel degelijk mogelijk.
ReagerenCatootje26 april 2017 om 20:46Vermoeidheid kan meerdere oorzaken hebben. Van pfeiffer kan je lang last houden. Een operatie en narcose kunnen erin hakken.
Dan kan het verder nog je voeding zijn en bepaalde tekorten. In het westen eten we vaak teveel koolhydraten en vooral geraffineerde suikers. Die kunnen schommelingen in je bloedsuikerspiegel geven en allerlei klachten teweegbrengen. Ook zou je last kunnen hebben van bepaalde tekorten, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Bijv magnesium, vitamine B, C en D. soms kan ook carnitine helpen. Niet alles kan je aflezen aan een bloedtest. Goed voor jezelf zorgen dus en kijken wat jouw lichaam nodig heeft. http://www.sohf.nl/aandoening/ziekte-van-pfeiffer
Reageren