Zoeken Vraag het forum

Geen pfeiffer wel erg vermoeid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eef

Hallo,
    Ik ben de laatste 2 maanden heel erg moe. Dit komt grootendeels omdat ik 2 maanden geleden een rugoperatie heb gehad, maar na de 1e maand was mijn vermoeidheid weg. Ook kan ik zeker geen pfeiffer hebben omdat ik dat 1,5 jaar geleden al heb gehad. Maar in de laatste maand is het dus erg bergafwaarts gegaan. Ook merken mijn ouders nu dat ik erg humeurig ben terwijl ik daar niet het idee van heb.
    Heeft iemand enige idee waar ik last van zou hebben, of is het gwn de puberteit en de operatie die meespelen?!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een combinatie zijn van meerdere factoren.

Ook kan ik zeker geen pfeiffer hebben omdat ik dat 1,5 jaar geleden al heb gehad. Hier maak je een denkfoutje. Een her-infectie is wel degelijk mogelijk.

Reageren
    Catootje

Vermoeidheid kan meerdere oorzaken hebben. Van pfeiffer kan je lang last houden. Een operatie en narcose kunnen erin hakken.

Dan kan het verder nog je voeding zijn en bepaalde tekorten. In het westen eten we vaak teveel koolhydraten en vooral geraffineerde suikers. Die kunnen schommelingen in je bloedsuikerspiegel geven en allerlei klachten teweegbrengen. Ook zou je last kunnen hebben van bepaalde tekorten, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Bijv magnesium, vitamine B, C en D. soms kan ook carnitine helpen. Niet alles kan je aflezen aan een bloedtest. Goed voor jezelf zorgen dus en kijken wat jouw lichaam nodig heeft. http://www.sohf.nl/aandoening/ziekte-van-pfeiffer

Reageren
Reageer op: Geen pfeiffer wel erg vermoeid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.