- Anoniem C3 oktober 2016 om 18:32
Hi,
Ik heb sinds ongeveer een maand weer last van een brandend gevoel direct bij de ingang van mijn vagina. Ik zeg ‘weer’ want dit is al ruim een jaar geleden een hele lange tijd ook geweest.
Bij mijn ex (waar ik 6 jaar mee samen was) kreeg ik na ongeveer 1 of 2 jaar last van pijn tijdens de seks (het branderige gevoel). Uiteindelijk ben ik tegen het eind van de relatie naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar de gyno en ook weer naar een bekkenfysio waar ik ruim 4 maanden heb gelopen. Er kon niks gevonden worden dus dan maar bekkenfysio. Zij hielp me ontspannen e.d. en toen ik bijna een jaar geleden een nieuwe relatie begon (huidige vriend) was het hele branderige gevoel weg.Nu lijkt het dus weer terug te zijn gekomen en ik weet niet goed waarom. Tijdens penetratie voelt het een beetje alsof er even door een muurtje gebroken moet worden voordat mijn vriend echt door kan gaan. Daarna voelt het wel beter (en heb ik het erg naar mijn zin) maar na de seks heb ik nog wel even last van een branderig gevoel. Ook als ik het even probeer met mijn vinger aan te raken voel ik het branden.
Zou het toch een gespannen bekkenbodem kunnen zijn? Ik zou niet weten waarom, want ik heb het gevoel dat ik daar juist erg op let. En als ik me heel erg ontspan en met mijn vinger voel, voel ik het nog steeds branden.
Ik heb laatst een tijdje een schimmelinfectie gehad, maar die heb ik met twee kuurtjes van Canesten Gyno weg gekregen.Wat kan dit zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2016 om 22:17Het zou inderdaad de bekkenbodem kunnen zijn.
Reageren
Ga dus naar de bekkenbodemtherapeut maar eerst even naar de huisarts om uit te sluiten dat het een infectie isAnoniem C4 oktober 2016 om 06:18Hey, Bedankt voor je bericht.
Reageren
Zou het een infectie kunnen zijn zonder andere symptomen?John (moderator)
4 oktober 2016 om 09:02Dat zou kunnen.
Reageren
Daarom dat ik aanraad om eerst even naar de huisart te gaan om dat uit te sluiten