Zoeken Vraag het forum

Jeuk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een tijdje heel veel last van jeuk op de buitenkant van de grote schaamlippen (waar de haartjes groeien).
    Verder geen last van veranderde afscheiding en ook geen klachten in of bij de vagina (geen last tijdens seks ed.)
    Ook zit de jeuk hem wat in het tussenstuk huid tussen de vagina en de anus.

Ik heb wel even met een spiegeltje gekeken. De plekken waar het jeukt is het rood, er zitten sneetjes en rode vlekjes wat lijkt op puntjes bloed; verder is er niks te ontdekken, wat blaasjes etc. (iets wat op een soa lijkt)

Ik heb al een vaginale schimmel crème geprobeerd omdat ik dacht dat dat het was maar dat hielp niet.

Is dit jeuk door misschien teruggroei van haartjes? Of als bijwerking van een nieuwe pil?

Ik ben radeloos! Iemand die weet wat dit kan zijn?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een huidaandoening zijn. Ik zou je willen aanraden om naar de huisarts te gaan en ernaar te laten kijken

Reageren
    Anoniem

Scheer jij je daar weleens? Want dat zou het ook kunnen zijn, ik scheer mij nog weleens daar en door haargroei gaat het erg jeuken.. het beste is dan om te gaan harsen/waxen!

Reageren
    Anoniem

Aan wat voor huidaandoening moet ik dan bijv. denken? En is zoiets besmettelijk bij bijv. onveilige seks?

En anoniem, wat bedoel je precies met “daar”? Buitenste schaamlippen/tussenstuk vagina anus?

Reageren
    John (moderator)

Geen besmettelijke aandoening zoals een soa. Maar lichen sclerosis

Reageren
    Anoniem

Oke, ik ben 20 jaar en zulke klachten zijn geen pretje.

Het is echt de jeuk, rode vlekjes, kleine wondjes. Geen verandering in afscheiding.. Geen pijn bij de seks.
    En met 1 bedpartner in het verleden lijkt me een soa heel onwaarschijnlijk.

Reageren
    John (moderator)

Daarom schreef ik :
    Geen besmettelijke aandoening zoals een soa.

Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Anoniem

Met “daar” bedoel ik dus schaamstreek, dus het scheren van de binnenste- en buitenste schaamlippen.. En rond de anus. Meestal jeukt het als je daar geschoren hebt. (Denk aan haargroei of ingegroeide haartjes)

Reageren
    Anoniem

Ja dat scheer ik inderdaad wel. Kan het hierdoor zo jeuken? En kapot zijn door het krabben?

Reageren
Reageer op: Jeuk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.