- Anoniem2 februari 2016 om 16:20
Ik maak mezelf een beetje zorgen. Zal even mijn verhaal vertellen. Vorige week dinsdag had ik 3 dagen na mijn laatste menstruatie dag een klein beetje bruin bloed verlies. Ik raakte hiervan in paniek en ben toen die woensdag naar de huisarts gegaan. Ik had mezelf ook al een beetje gek lopen maken op internet en daar kom je natuurlijk de meeste erge dingen tegen. Eenmaal bij mijn huisarts kreeg ik het bericht dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het komt vaker voor, maar mocht het me niet lekker zitten mag ik een uitstrijkje laten maken. Ik hier een nachtje over geslapen en het besloten die donderdag te laten doen. Sinds die donderdag heb ik last van mijn bekken. Nu ben ik inmiddels 2.5 weken geleden flink van de trap gevallen en hierbij op mijn bekken geland. De dokter zei dat het goed kan dat deze pijn van de val pas later op komt zetten. Het zat me allemaal toch niet lekker en van het weekend zat ik mezelf zo gek te maken dat ik de huisartsenpost heb gebeld. Gelukkig namen ze mij serieus, ik ben inwendig onderzocht en de arts kon niks vreemds voelen aan mijn baarmoedermond of eierstokken. Wel zaten er een heel klein beetje rode bloedcelletjes in mijn urine wat kon wijzen op een blaasontsteking. Hier antibiotica voor meegekregen. Nu vandaag dinsdag weer naar de huisarts om mn urine weer te laten checken. Zat nog een heeeel klein beetje rode cellen in. Hij zei kunnen nog de restjes zijn van de blaasontsteking. Ik heb ook wel wat meer afscheiding dan normaal, beetje wit erbij maar ruikt niet heel sterk. Verder geen bloedverlies gehad, maar het zit me toch niet lekker. Het uitstrijkje moet ik nog afwachten.. Wie herkent dit? (arts bij de huisartsenpost als zowel de huisarts zeiden dat ik me absoluut geen zorgen moest maken voor iets ernstig, maar snappen mijn schrik omdat alles in 1x komt) Maar alsnog voel me er niet prettig bij
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 februari 2016 om 16:53Bruine afscheiding voor of na een menstruatie is een vrij normaal verschijnsel en niets om je zorgen over te maken. Het is in de regel gewoon wat oud bloed dat mog in de baarmoeder zat en er dan uitkomt.
De klachten van je bekken, kunnen inderdaad van de val zijn. Het is niet zo raar dat pijnklachten pas later optreden. Het is mogelijk dat dit ook de oorzaak is voor wat rode bloedcellen in de urine. Maar dat zou ook nog gewoon spontaan kunnen ontstaan. Of na lichamelijke inspanning. Of inderdaad nog een restant van de blaasontsteking. Ook dat is geen reden voor bezorgdheid.
ReagerenAnoniem2 februari 2016 om 17:16Dankjewel voor je snelle reactie. Dat stelt me wat gerust. Kan die pijn in de bekken ook wat naar de voorkant van de bekken trekken? En ik was erbij vergeten te zeggen dat mn onderbuik wel wat gevoelig is.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2016 om 17:38Dat kan toch allemaal met de val te maken hebben.
ReagerenJessy26 april 2019 om 12:59Goedemiddag allen,
Ik zit in een dip. Ik ben afgelopen week ongesteld geweest. Gister was had k nog een beetje last van het laatste beetje menstruatie (bruin) heel lichtjes was dat. Tot mijn verbazing vanochtend zag ik dat ik weer aan het bloeden was (rood) nu op dit moment is het weer bruin. Ik ben vanochtend naar de dokter geweest die geeft aan dat het normaal is. Voor mij is het niet normaal want ik ben altijd regelmatig en altijd netjes optijd klaar vandaar dat ik ervan schrok. De dokter gaf ook aan zolang ik geen hevige bloeding krijg of pijn dan moet ik me er niet teveel druk om maken. Wat ik alsnog doe!
Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of kan iemand mij advies geven?
Groetjes Jessy
ReagerenCatootje26 april 2019 om 14:54Kan te maken hebben met een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie. bij mij is het overgegaan door gebruik van lysine – ook belangrijk voor je hormonen – en natuurlijke progesteroncreme.
ReagerenJessy26 april 2019 om 21:19Hallo Catootje
Dankjewel voor je reactie. Hormonen zou misschien wel zo kunnen zijn. Ik heb laatste paar maanden ook een paar dingen gehad dat te maken had met hormonen geen idee hoe ik het moet uitleggen, maar het kwam daarop neer. Inmiddels gebruik ik wel een hormonenzalf ervoor maar ik zou echt niet durven zeggen of het daarmee te maken heeft. Maar dat hormonen geval kan ik me nu idd wel inbeelden dat het daarmee te maken kan hebben alhoewel de dokter daar niks over zei.
Maar in ieder geval ik heb nu ook geen bloed meer verloren alleen bruin bloed net als het einde van de menstruatie. Misschien dat ik nog niet helemaal volledig klaar was met menstrueren dat het vandaag nog even kwam. Ik zal even afwachten tot maandag. En misschien krijg ik nog meer reacties of advies hier:)
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
26 april 2019 om 23:24Je moet je er niet druk over maken. Dit kan best wel eens een keer voor komen
Reageren