- Marloesaar3 augustus 2011 om 11:08
Hallo,
Ik heb ongeveer sinds 2 maanden veel last van vaginale afscheiding. Ik het op internet veel gekeken maar kom dan alleen dingen tegen waar mensen ook last hebben van jeuk, rode vagina etc. Dit heb ik allemaal niet. Ik heb geen jeuk en het is ook niet rood of schraal. De afscheiding ruikt niet zuur maar juist een beejte muffig. Vooral smorgens als ik opsta heb ik er veel last van, dan voel ik het er echt uitlopen. Ik gebruik soms wel 3 onderbroeken op een dag. Hierbij voel ik soms ook wat druk in mijn linker lies. Ik kan het geen pijn noemen, maar het is wel vervelend en drukkend. Omdat ik verder geen jeuk etc. heb, vraag ik me af wat dit kan zijn?Hartelijk dank!
Groet4 reactiesReagerenMarloesaar3 augustus 2011 om 11:11Het is trouwens zo dat de afscheiding soms heel waterig is. Het is meestal wit en slijmerig, maar soms is het ook net water, maar dan wel wat wit..
ReagerenMelissa3 augustus 2011 om 15:28Het is gewoon normaal, die afscheiding is er voor om de vagina schoonte houden. Dus doe een inlefkruisje in, dan hoef je ook geen 3 onderbroeken per dag te dragen
ReagerenAnoniem6 augustus 2011 om 15:01[i]De ene vrouw produceert weinig afscheiding, de andere wat meer. De maandelijkse cyclus heeft invloed op de afscheiding. Rond de eisprong, die meestal tussen twee menstruaties in valt, is er meer vocht. Ook kleur en geur van de afscheiding wisselen onder invloed van de cyclus. Bij de meeste vrouwen zorgt seksuele opwinding voor extra vocht. Tijdens zwangerschap is er ook vaak meer afscheiding. De anticonceptiepil kan de afscheiding beïnvloeden. Ook de leeftijd heeft invloed: na de overgang wordt de vagina droger.
Andere afscheiding dan u gewend bent, wordt vaak veroorzaakt door bacteriën of schimmels die normaal ook al in de vagina voorkomen. Door gebruik van zeep kan het aantal schimmels en bacteriën toenemen. Zo ontstaat een ontsteking. Schimmels kunnen zich extra vermenigvuldigen door een verminderde weerstand of gebruik van antibiotica. Tijdens zwangerschap is er meer kans op een schimmelinfectie door de hormoonveranderingen in het lichaam.
Een ontsteking kan ook ontstaan door schimmels of bacteriën die niet in de vagina thuishoren. Soms is afscheiding het gevolg van een seksueel overdraagbare aandoening (soa).[/i]
Bron: patiëntenfolder Nederlands Huisartsen Genootschap ‘Vaginale afscheiding’
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF15.htmAnoniem119 juli 2012 om 11:42Lees meer vragen en antwoorden over vaginale afscheiding:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Vaginale+afscheiding&sa=zoeken