- Anoniem9 december 2014 om 23:32
Hoi iedereen,
Ik heb twee dagen geleden het binnenste gedeelte van mijn vagina geharst, waaronder de heuvel en de buitenste schaamlippen. De bikilijn epileer ik altijd met een machine. Ik doe dit al 2 jaar op deze manier en heb hier nooit echt last door gekregen alleen wat ingegroeide haren wat ik voorkom met pfb vanish. Dit keer is het blijkbaar heel fout gegaan en heb ik sinds twee dagen last van mijn schaamlippen. Het is rood, opgezwollen, het ene moment jeukt het en daarna doet het weer pijn. Zelfs bij het plassen doet het pijn. Ik heb even gevoeld en gekeken met een spiegel en ik voel en zie wel kleine rode bultjes. Ik ben bang dat mijn huid ontstoken is en dat ik een klein laagje huid heb meegetrokken. Wat kan ik beter doen? Pfb vanish gebruiken om de bultjes te laten verdwijnen (het heeft een exfolierende werking) of met rust laten?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 december 2014 om 00:43Ik zou vooral geen vanish gebruiken.
Het verstandigste zou zijn om naar je huisarts te gaan. Hij/zij kan je een antibacteriële crème voorschrijven om verdere infectie of ontstekingen te voorkomen.Als je er zelf al iets wilt opsmeren, gebruik dan zinkzalf.
ReagerenAnoniem10 december 2014 om 17:19Helaas was de huisarts vandaag eerder gesloten waardoor ik slechts telefonisch mijn klachten kon toelichten. Heb fusidinezalf gekregen om het te verminderen en lidocaine vaselinecreme tegen de pijn. Ik heb wel mijn twijfels over de fusidinezalf want ik heb verder nergens gelezen dat dit vaker gebruikt wordt op de vulva. Maar waarschijnlijk omdat het hier om een beschadigde huid gaat. Ik ga morgen toch even langs de huisarts om ernaar te laten kijken want ik haal de ergste scenario’s in mijn hoofd. Ben als de dood dat dit opeens herpes blijkt te zijn ofzo en ik het de rest van mijn leven met me meedraag. Ik moet echt even gerust gesteld worden :((
ReagerenJohn (moderator)
10 december 2014 om 17:36Herpes is toch echt niet voor de hand liggend, omdat je klachten zijn ontstaan na het harsen. Fusidine wordt wel vaker gebruikt. Het is een antibacteriële zalf die verdere infectie cq ontsteking kan voorkomen.
Reageren