Zoeken Vraag het forum

menstruatie achtige pijn maar geen menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds mijn (2e) bevalling zo’n 6 maanden geleden, heb ik geen menstruatie meer gehad. Ik geef borstvoeding en heb hierbij de mededeling gekregen dat hierdoor de menstruatie wel een tijdje weg kan blijven. Ik heb bijna 9 weken na de bevalling gevloeid doordat er (op een echo te zien) nog iets van de vliezen achtergebleven was. Dit heeft uiteindelijk vanzelf losgelaten (denk ik). Het vloeien stopte en heb geen verdere na controle meer gehad. Wel verlies ik sinds die tijd erg veel slijm (waterig,helder). Ik dacht dat het vanzelf minder zou worden maar sinds een aantal weken word het alleen maar erger en erger. Ook heb ik pijn (vergelijkbaar met menstruatie pijn) in mijn baarmoeder en onderrug die met de dag een beetje heviger wordt. Misschien weet iemand wat het kan zijn en of het een bezoek aan de h.a. waard is? Ik ben de genante onderzoekjes een beetje beu vandaar dat ik niet zomaar naar de h.a. wil en misschien is wat ik beschrijf wel heel normaal (?) bij het op gang komen van een eerste menstruatie of zo… ik ben 25 jaar, gebruik geen farmaceutische anti conceptie.

Alvast dank voor enig advies.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zolang als je borstvoeding geeft, begint er in je lichaam een natuurlijk contraceptie proces. Het hormoon prolactine wordt aangemaakt en dat zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt.

Normaliter heb je de eerste 6 weken last van vloeien.(kraamvloed) Dat is het herstelproces van je baarmoeder.
    De witte uitvloei die je nu hebt (lochia alba) zou in principe met 6-7 weken stoppen. Maar omdat er bij jou een vertraging is opgetreden door de achtergebleven vliezen duurt dan ook de kraamvloed in zijn totaliteit langer. De krampen die je hebt worden veroorzaakt door het samentrekken van de baarmoeder om het slijm te verwijderen. Dat is hetzelfde proces als bij een menstruatie.

6 maanden is eigenlijk wel te lang. Ook de toenemende pijnen zijn op zich wel een beetje vreemd.Omdat het een afnemend proces zou moeten zijn zouden dus ook de klachten moeten afnemen. Ook zou de geur van de witte uitvloei neutraal moeten zijn.
    De klachten die je nu hebt en een eventueel afwijkende geur van de uitvloei zouden erop kunnen wijzen dat er een baarmoederslijmvliesontsteking is.
    Ik zou je dus willen adviseren om een afspraak te maken bij de gynaecoloog en het te laten nakijken. Als er daadwerkelijk een ontsteking is moet die zo snel mogelijk worden behandeld.

Reageren
    Anoniem

Oke. Bedankt voor het advies. Ik zal maandag contact opnemen met de huisarts.

Reageren
Reageer op: menstruatie achtige pijn maar geen menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.