Home / Vrouwenzorg / seks.
goedenavond,
een paar dagen geleden heb ik voor het eerst seks gehad , het dee in het begin een beetje pijn en voelde niet zoveel.
nu(2dagen veder) voel ik steeds meer van de seks , aleen ik heb een probleem.
vanmiddag ging ik naar de wc , en zag ik een beetje bloed in me onderbroek. het was niet veel maar ook niet weinig.
nu vraag ik me natuurlijk af hoe komt dit?
-zullen we ff stoppen met de seks en andere dingen?
- seks hebben we veilig gedaan met een condoom
bedankt.
Het is mogelijk dat de bloeding is ontstaan door het doorbreken van je maagdenvlies. Dat waren waarschijnlijk ook de pijnklachten.
Een andere mogelijkheid is dat er wrijvingswondjes zijn ontstaan omdat je vagina nog niet vochtig genoeg was.
Ik zou even een paar dagen wachten met seks. De volgende keer glijmiddel gebruiken. (sensilube of iets dergelijks)
Mocht de bloeding dan toch weer optreden, ga dan naar je huisarts.
dank u wel voor de snelle reactie
ik heb nog een vraag, dit bloede betekent tog niet dat ze zwanger is geraakt ofso ?
oh en nog 1.
wrijvingswondjes, wat is dat en hoe zou ik het kunnen oplossen en is het ernestig?
ja het meisje aleen ik probeerde een beetje op te typen wat ze mij vertelde.
het is nog een beetje lastig want we zijn niet de oudste.
Okay,
Hoe oud zijn jullie? Mestrueert je vriendin wel al?
ja ze Mestrueert,
ze is 14 en ik ben 16
aleen ja, we hebben het nu pas 4 keer gedaan en ze vertelde me net dat ze vanmiddag wat bloed had.
en natuurlijk is ze altijd nog bang dat ze zwangeraakt ondanks dat ik een condoom gebruik
Als je de condoom goed gebruikt zal dat zo´n vaart niet lopen.
Wrijvingswondjes ontstaan door wrijving. Dat kan komen omdat de vagina nog te droog is van binnen. Dat kun je voorkomen door dus glijmiddel te gebruiken. Op zich is het niet ernstig. Behalve als het vaker voorkomt, is dat wel een reden om naar de huisarts te gaan. Het is goed mogelijk dat ze te droog is door de spanningen. (bang dat ze zwanger raakt.)
dank u wel, ik heb er vertelt als dit vaaker gebeurd meld het.
dank uwel nogmaals.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!