- Ilse18 april 2013 om 13:56
Hoi allemaal,
Ik ben een meisje van dertien jaar en ik ben sinds een halfjaar ongesteld. Voordat ik mijn periodes begon te krijgen had ik altijd een beetje afscheiding, maar dit was normaal. Nu heb ik altijd (dus tijdens maar ook tussen mijn periodes door) last van heel veel afscheiding. Soms hangt er een lange sliert uit mijn vagina, en dit is echt heel vervelend. Het geeft een naar gevoel. Ik heb een tijdje geleden een vaginale schimmelinfectie gehad, zou dit er mee te maken kunnen hebben? Er spoken zoveel vragen door mijn hoofd zoals: Hebben meer meisjes hier last van? Gaat dit over of wordt het minder?
Alvast bedankt voor de hulp, groetjes Ilse
2 reactiesReagerendokterK18 april 2013 om 14:35Het klinkt mij nog niet als abnormaal in de oren. Afscheiding hebben alle vrouwen elke dag, soms iets meer soms iets minder. Als je niet aan de pil bent kan het tussen twee bloedingen wat meer zijn. Waar je om moet letten is dat het niet abnormaal wordt; als de afscheiding gaat stinken, of je krijgt jeuk, dan moet je even naar de huisarts. Het is ook belangrijk je vagina alleen met water te wassen en katoenen ondergoed te dragen.
ReagerenJohn (moderator)
18 april 2013 om 20:51Beste Ilse,
De menstruatie ontstaat omdat het baarmoederslijmvlies in je baarmoeder wordt afgestoten omdat zich er geen bevruchte eicel in dat slijmvlies heeft genesteld. Resten van dat slijmvlies kunnen er inderdaad uitkomen als slierten.
Reageren
Op onderstaande website kun je hier alles over lezen.
http://www.libresse.nl/mijn-menstruatie/alles-over-ongesteld-zijn/?gclid=CJWs29eL1bYCFRTMtAodVDgA1w