Zoeken Vraag het forum

Zwarte vlekjes/bultjes vagina

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Linda

Hoi,,

ik heb een super genante vraag..

Ik heb een zwart bultje/plekje bij mijn vagina.. het is niet bij mijn schaamlippen..maar daar boven. vulva heet dat volgens mij..ik weet niet zo goed hoe het heet. Ik verwijder mijn haar altijd, maar ik heb nu al een paar weken(meer dan 2 maand) een zwart plekje er zitten, met een hard bultje eronder, als ik er eerder erop drukte dan kwam er bloed uit. Nou krijg ik een tweede zwart/donker paars plekje

Ik schaam me hier ontzettend voor en ik durf niet goed naar de huisarts hiermee
    Weet iemand wat dit kan zijn?

15 reacties
    Reageren
    Lola

Hai,
    bedoel je je clitoris? Zijn het bloedblaartjes?

Lola

Reageren
    Linda

Hoi Lola

Nee ik bedoel niet me clitoris
    het is maar het gebied waar je de haartjes weg haalt, wat onder de navel ligt zeg maar

Linda,

Reageren
    Lola

Hai,
    onder je navel ligt je buik en tussen je navel en buik is nogal een ruim gebied… Kun je please iets duidelijker zijn?

Thanks Lola

Reageren
    Heleen

Bedoel je je schaamheuvel? Als er bloed uit kwam, is het waarschijnlijk een bloedblaartje geweest. Hoe oud ben jij? Misschien is het een puistje, door het scheren van je schaamhaar.

Heleen

Reageren
    Linda

Hoi,

Ik ben nu 20.
    Er blijven paarsachtige vlekjes achter als het bultje is weg gezakt
    Ik weet niet als je hier wat aan hebt?

Reageren
    Linda

En ik bedoelde inderdaad schaamheuvel

Reageren
    Heleen

Hai, het kunnen wat ontstoken talgkliertjes zijn of ingegroeid haarzakje. Ik heb dat ook wel eens en dan blijft er een poosje zo’n paarsachtig plekje zichtbaar. Maar dat trekt vanzelf weer weg.

Groetjes

Reageren
    Linda

Hoi Heleen
    Oke dus dit gaat van zelf weg?
    k hoef er niets voor op te smeren?

Reageren
    Heleen

Hai Linda,
    Nee, niets smeren. Tenzij het pijnlijke bultjes worden, dan kan een beetje trekzalf helpen.

Reageren
    Beertje

Heyy ik heb net naast mijn clitoris een zwart bultje wat is dit?!

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Het kan een ingegroeide haar zijn

Reageren
    Lola

Ik heb ook een donker bultje maar eerst was het jaren een donker vlek nu een hardere bultje en krijg meedere donkere vlekjes enig idee wat dit is?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Onzekker

Hallo ik heb 2 zwarte pijnlijke vuiltjes op me schaamlip dit word steeds groter en pijnlijker wat zou het kunnen zijn durf niet naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Zwarte vlekjes/bultjes vagina
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.