- Alanna3 februari 2013 om 14:05
hooi, ik ben een meije van 14 jaar. ik heb sinds kort (2 a 3 maanden) een soort van flapje tussen mijn buitenste schaamlippen, het loopt door tot mijn ingang waar het echt een soort hangding is. als ik in de spiegel bijvoorbeeld kijk lijkt het net of ik 3 schaamlippen heb. ik heb nog nooit sex of sexuele aanrakingen gehad. is dit normaal en hoe komt dit?? groetjes.
5 reactiesReagerenmandy4 februari 2013 om 13:19Hoi Alanna
Je hoeft je totaal geen zorgen te maken. Dat flapje zijn je binnenste schaamlippen die gaan groeien omdat jij zelf ook groeit/volwassen wordt. Waarschijnlijk heb je er 2 maar is de een wat groter dan de ander. Ook dit is normaal. Elke vagina is anders en die van jou is dus ook volkomen normaal. Ik heb het zelf namelijk ook. En vond het vroeger ook raar en dacht dat het niet hoorde. Ik ben nu 29. Ik sport veel en als ik dan met andere vrouwen onder de douche sta zie ik dat die het soms ook hebben, of erger, of minder. Bij de een zit het dicht, bij de ander is er wat meer te zien. (dat kun je flapjes noemen ja ;)) Ze zijn allemaal verschillend. Net als dat ieder mens een verschillend gezicht heeft, of oren, of figuur. Het heeft een functie, je bent volkomen normaal en gezond! Groetjes
ReagerenQuote4 februari 2013 om 16:55Anatomie van de menselijke vagina:
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/VaginaAlanna8 februari 2013 om 16:12ik hoop het! ben iedergeval meer terustgestelt bedankt
ReagerenAnoniem13 februari 2013 om 17:54Bedoel je je voorhuidje over je clitoris?
ReagerenMandy17 februari 2013 om 14:33Fijn dat je gerustgesteld bent! echt geloof mij, je bent volkomen normaal. Ik herken die onzekerheid en bij mij duurde het langer voordat ik erachter kwam dat het normaal was. Ook mijn vriend vind het normaal dus daar moet je voor later ook geen zorgen om maken! Vond het zonde voor je als je er eerst jaren mee zit omdat je denkt dat het raar is terwijl dat helemaal niet hoeft! Daarom dacht ik, ik help je even met mijn antwoord! Dat hoopte ik natuurlijk 😉
Hieronder een linkje met een soort gelijk verhaal: http://www.jmouders.nl/Themas/Gezondheid-11/Gezondheid-11/Hoe-ziet-een-normale-vagina-eruit-14-jaar.htm#
Reageren