- Flappie29 december 2012 om 16:04
Hee,
ik heb al lang (1,5 jaar) last van 3 grote bobbels tussen mijn linker schaamlip en been. Ze zitten er continue, alleen soms zijn ze kleiner en heb ik er geen last van. Maar bijna altijd zijn ze dik en pijnlijk, en als je ze vast pakt voel je een soort van knikkers zitten. heel mijn schaamlip is dik. De bobbels zijn erg hard en pijnlijk en misschien een beetje vies maar; er zit ook pus en bloed bij. Ik probeer ze vaak uit te knijpen maar dit doet erg veel pijn en meestal komt er niks uit. Wie heeft dit ook, of wie weet wat het is en/of je er van afkomt?! Wil er zo snel mogelijk van af want het doet pijn! Ook last met fietsen enzo.Alvast bedankt voor je reactie.
1 reactieReagerendokterK31 december 2012 om 10:27Dat lijken mij abcesjes. Alle jonge meiden hebben dit wel eens. Vaak gaan ze vanzelf weer weg. Ik zou ze niet proberen uit te knijpen, dan wordt de ontsteking vaak nog groter. Soms helpt het om niet te scheren, dan groeit er geen haartje in en krijg je ook geen nieuwe abcesjes. Als je echt hele grote krijgt en je kan niet meer goed lopen, fietsen, etc, dan moet je even naar de huisarts. Soms snijdt hij/zij ze dan open of je krijgt een antibioticakuur.
Reageren