Zoeken Vraag het forum

schimmelinfectie overgedragen op vriend ??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Belgje

hallo , ik en mijn vriend (een half jaar samen )hebben hetzelfde aan de hand . Ik heb zelf regelmatig last van candida infecties , 2 weken geleden ook weer .. ook een paar kleine knobbeltjes binnenin mijn vagina. was hier erg ongerust over en ben naar de huisarts gegaan . Het was dus blijkbaar een gewone schimmelinfectie en die brobbeltjes horen daar blijkbaar ook bij ?!Als ik met mn vinger naar binnenga kan ze goed voelen , een paar kleine puntjes , net puistjes ofzo ..Volgens de dokter zouden ze na enkele dagen al minder moeten zijn , maar we zijn nu 5 dagen verder en ik heb ze nog steeds.. 🙂 Nu heb ik gisteren seks gehad met mijn vriend en heeft hij vandaag heel erg last van zijn penis , branden en steken en heel pijnlijk als hij zijn voorhuid naar achteren trekt om zich te wassen . Hij heeft wel geen pijn bij het plassen . Kan het zijn dat mijn schimmelinfectie niet helemaal genezen was en dat ik mijn vriend er nu mee besmet heb ?? of wijzen zijn symptomen op iets anders ?

groetjes van een ongerust Belgje 🙂

9 reacties
    Reageren
    Emma

Hallo Belgje, als jij nog niet helemaal genezen was en jullie hebben onveilige seks, ja, dan heeft je vriend nu ook Candida. Vraag jij aan je huisarts de Gyno-Daktarin ‘eitjes’ kuur en voor je vriend Fungizone zalf. Dan zijn jullie samen behandeld.

Reageren
    Belgje

bedankt voor de reactie . ik ben al 5 dagen in behandeling met gyno daktarin (zalf die je ook kunt inbrengen) dus mijn vriend gaat straks waarschijnlijk even langs bij de huisarts. Maar zijn dit dan typische symptomen voor een schimmelinfectie bij een man ? of kan het eventueel ook een SOA zijn ofzo ? vind het maar rare boel , met die brobbeltjes in mijn vagina enzo…

Reageren
    Lola

Het ligt meer voor de hand dat hij nu ook Candida heeft (dus voorlopig even met condoom vrijen) maar je denkt aan een SOA. Heeft een van jullie dan onveilige seks met een ander gehad?! Dan is het een ander verhaal. En wat bedoel je met die ‘brobbeltjes in je vagina’? Afscheiding?

Reageren
    Belgje

nee hebben geen van beiden seks gehad met iemand anders . Ervoor had ik ook een relatie van 6 maanden , en na enkele maanden geen condoom meer gebruikt.. ( met exvriend dus ). als ik met mn vinger naar binnen ga , dan voel ik links een klein pukkeltje , net een puiste , rechts ook een , en als mn vinger er helemaal in is en dan richting navel , voel ik een plekje met meerdere puntjes … de dokter heeft mij wel even onderzocht met zo een speculum , maar zover kan ze natuurlijk niet zien door de infectie , maar ik heb duidelijk gezegd waar ik die puntjes voelde en ze zei duidelijk dat dat plaque was ( aanslag ) van de schimmel en dat dat moet loskomen na een paar dagen … maar hier ben ik dus nietmeer zeker van omdat het nog niks veranderd is …

Reageren
    Emma

De binnenkant van de vagina voelt niet glad zoals de binnenkant van je wang, maar bobbelig/ribbelig. Bedoel je dat? Dat is normaal hoor 🙂

Reageren
    Belgje

neenee want die paar brobbeltjes zijn er plots gekomen… was ervoor helemaal niet . mijn vriend had het gevoeld eigenlijk en zei ook dat dat er int verleden helemaal niet was..2 of 3 opzij en dan een groepje , diep in mijn vagina.

Reageren
    Gus

Dag Belgje,
    Van brobbeltjes heb ik geen verstand, maar een schimmelinfectie is een erg “gluiperige” infectie; te vaak over het hoofd gezien door artsen en het vervelende is dat juist jongens niet merken wanneer ZIJ een schimmelinfectie hebben, tot het moment dat jij er ook last van krijgt.
    Bij een jongen gaat de schimmel zitten op die plek die het meest gevoelig is voor infecties: kan dus de eikel zijn na (heftig) vrijen, maar kan ook de plasbuis of zelfs verder naar binnen.
    Het beste is wanneer jij nog een kuur start met Gyno-Daktarin en je vriend tegelijkertijd start met Fungizone (capsules).
    Succes, Gus

Reageren
    Belgje

Ja het is inderdaad een hardnekkige en steeds terugkerende infectie .. maar het kan gelukkig niet veel kwaad , maar die brobbeltjes is eigenlijk vooral waar ik me zorgen om maak .. vind hier ook geen gelijkaardig verhaal van brobbeltjes die kunnen voorkomen bij een infectie enzo .. bedankt voor de reacties 🙂

Reageren
Reageer op: schimmelinfectie overgedragen op vriend ??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.