Zoeken Vraag het forum

Brokkelige schaamlip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mij

Beste mensen van de dokters site,
    Ik(14) heb het al een tijdje maar ik maak me er nu toch wel zorgen over. Ik heb namelijk 1 grote uitgeluberde schaamlip en aan de rand is het een soort bruinkorrilig en gezwollen mijn andere schaam lip begind ook te korrelen. Ik heb ook best veel last van vaginaal slijm en daar lek ik ook weleens mee door. Ik weet niet wat het is ik durf niet zo goed naar de huisarts te gaan en hoopte dat jullie mij konde helpen
    Met vriendelijke groet mij

4 reacties
    Reageren
    Emma

Hallo meisje, dat je schaamlippen een beetje ‘rommelig’ of ‘frummelig’ zijn is heel normaal. Niets om je zorgen over te maken. De meeste vrouwen hebben zulke kleine schaamlippen. Wat betreft je vaginale slijm, ben je al ongesteld geweest? Dat vaginale slijm heet ‘witte vloed’ en is heel normaal. Soma wat meer, soms wat minder. Maar als het van kleur en geur veranderd (korrelig, visgeur en jeuk) dan is het waarschijnlijk een Candida. Candida is geen SOA maar een vaginale schimmelinfectie waar ook heel veel vrouwen last van hebben. Gelukkig heeft de huisarts daar een zalfje tegen waardoor je er zo weer van af bent. Nog vragen, stel ze gerust.

Emma

Reageren
    mij

Bedankt voor de info
    Maar is het ook normaal als je ene schaamlip (normale) grote is en de andere zegmaar er uit hangt?

Reageren
    Nina

Hai, ja hoor, ook dat is heel normaal.
    Groetjes

Reageren
Reageer op: Brokkelige schaamlip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.