- Zuurtje28 juli 2012 om 21:48
Hallo allemaal,
Omdat ik denk dat ik last heb van een vaginale schimmelinfectie heb ik canesten gyno creme gekocht bij het kruidvat. Ik ben verder niet bij een arts geweest. Nou heb ik de bijsluiter helemaal gelezen en er staat: ‘Gebruik canesten gyno NIET als u last heeft van een of meer van de volgende klachten’. En dan staat er o.a. ‘pijn in de onderbuik’ en ‘lage rugpijn’. Nou heb ik hier sinds kort last van en vraag me af wat de reden is waarom je het middel dan niet mag gebruiken?
Alvast bedankt!
19 reactiesReagerenLola29 juli 2012 om 11:51Tsjee, ik zou het niet weten? Iemand?
ReagerenGus29 juli 2012 om 13:07Tja, fabrikanten moeten zich tegenwoordig indekken want voor dat je het weet heb je een proces aan de broek.
Reageren
En “pijn in de onderbuik” kan alles betekenen m.a.w. eigenlijk raden zij je aan om naar de dokter toe te gaan.
Overigens is Gynodaktarin een beter alternatief dan Canesten.
Ik hoor wel van je, groetjes,
GusZuurtje29 juli 2012 om 13:19Hmm oke! Ik dacht al zoiets, maar vond dit toch wel vrij specifieke klachten. Alsof achter deze klachten al een voorbedachte eventuele diagnose kan zitten en je dit middel dan vooral niet moet gebruiken. Ik heb het middel overigens al twee dagen gebruikt, ondanks dit ‘probleem’ dus. Kan je gynodaktarin ook zelf kopen bij de drogist? Ik zie het namelijk niet echt zitten om naar de huisarts te gaan.
Oja, en nog een vraagje. Ik gebruik de creme, die je in moet brengen met zo’n huls. Kan je hiermee per ongeluk in je baarmoeder komen? Als je baarmoedermond open staat ofzo? Ik had namelijk het idee dat ik die huls de tweede keer veel verder in kon brengen dan de eerste keer.
Bedankt!
ReagerenLola29 juli 2012 om 13:26Voor zover ik weet is Gyno-Daktarin alleen op recept verkrijgbaar…
ReagerenGus29 juli 2012 om 20:43Hoi zuurtje,
Reageren
Wil je in je baarmoeder komen moet je wel héél goed mikken; plus je baarmoedermond (cervix) zit aan de bovenzijde van je vagina (niet “achterin” zoals zovelen denken) en dan zou je het heus wel voelen.
Je vagina is ongeveer 13-17cm diep dus reken maar uit hoever je de tube in je vagina kan stoppen.
Oh, ja, Gyno-Daktarin is alleen op recept verkrijgbaar.
Groetjes, GusZuurtje31 juli 2012 om 10:35Bedankt voor je antwoord Gus. Ik weet wel het een en ander van het menselijk lichaam, maar inderdaad niet dat je baarmoedermond aan de bovenzijde zit. Weer wat geleerd!
Weet je toevallig ook hoelang je dit middel moet/mag gebruiken. Hier staat niks over in de bijsluiter, heel vreemd. Er zitten 6 hulsen bij om de creme mee in te brengen, en er staat wel dat je elke keer een nieuwe huls moet gebruiken, dus ik neem aan 6 dagen?
ReagerenQuote31 juli 2012 om 10:41Ik las op Internet een bijsluiter en daar staat in dat de vaginaalcapsules eenmalig gegeven worden of als een kuur van 3 dagen. De vaginaal crème kuur duurt 2 weken. Maak de kuur altijd af, ook als je klachten voor het eind van de kuur verdwenen zijn.
Reagerenkrèmpje26 november 2012 om 13:00ik haalde canesten gyno crème bij mijn apotheek waar men mij zei dat deze niet zonder recept kon worden geven. ik vertelde dat deze cème momenteel uitverkocht was bij de Etos (verkoopster: verkopen we erg veel).
Reageren
toen moesten ze bij de apotheek wel toegeven dat ik niet eerst naar de huisarts moest.
bij mij werkt de crème heel goed en ik heb er geen bijwerkingen van.Sherrie21 maart 2013 om 10:32Dag,
Ik heb dit middel ook gister bij de Kruidvat gekocht en gister gelijk gebruikt. Nou werd ik vanochtend wakker, en bleek dat ik ook gebloed had. Dit kwam samen met de creme uit m’n vagina. In de bijsluiter staat niks over bloeden…. Kan iemand mij hier iets over vertellen??
Groeten,Sherrie
ReagerenAnoniem21 maart 2013 om 10:36Ongesteld?
Reagerenkim9 mei 2013 om 09:32Heey ,
Ik ben een meisje van 13 en heb ook hele erge jeuk !
Reageren
Vindt het heel vervelend want maandag ga ik op brugklas kamp
Ik heb het vandaag aan me moeder gezegt en zij zei dat ze wel naar de kruitvat gaat om canesten gyno te gaan kopen als ze het morgen koopt en ik het gewoon gebruik is er dan kans dat ik maandag niet zo veel jeuk meer heb ? Het is vandaag al donderdag en morgen vrijdag en dan heb ik nog 2 dagen 🙁 helpp plzz want ik wil juist dat me brugklas kamp leuk is en als ik de heletijd jeuk heb is me kamp gewoon verpest….John (moderator)
9 mei 2013 om 21:31Beste kim,
Reageren
Je moeder moet dan wel de vaginale zetpil kopen. Die hoef je maar een keer te gebruiken. Als ze de zalf koopt moet je dat een hele week gaan gebruiken. Lijkt me niet zo´n geweldig idee op kamp.jesse9 juli 2013 om 22:18Omdat je dan contact moet opnemen met je huisarts er kan ook een ontsteking in je baarmoeder zitten of eierstokken een verzakte baarmoeder of glamidia die ziet er bijna zo uit als schimmel infectie
ReagerenAnouk27 juli 2013 om 13:49Hoi,
Ik heb deze creme vandaag ook gekocht en er stond dat je het niet mocht gebruiken als je bloed of pijn hebt bij het plassen.. Nou heb ik het toch gedaan omdat ik de symptonen wel heb. Is het schadelijk?
Groetjes
Reageren