- Zuurtje28 juli 2012 om 21:48
Hallo allemaal,
Omdat ik denk dat ik last heb van een vaginale schimmelinfectie heb ik canesten gyno creme gekocht bij het kruidvat. Ik ben verder niet bij een arts geweest. Nou heb ik de bijsluiter helemaal gelezen en er staat: ‘Gebruik canesten gyno NIET als u last heeft van een of meer van de volgende klachten’. En dan staat er o.a. ‘pijn in de onderbuik’ en ‘lage rugpijn’. Nou heb ik hier sinds kort last van en vraag me af wat de reden is waarom je het middel dan niet mag gebruiken?
Alvast bedankt!
19 reactiesReagerenLola29 juli 2012 om 11:51Tsjee, ik zou het niet weten? Iemand?
ReagerenGus29 juli 2012 om 13:07Tja, fabrikanten moeten zich tegenwoordig indekken want voor dat je het weet heb je een proces aan de broek.
Reageren
En “pijn in de onderbuik” kan alles betekenen m.a.w. eigenlijk raden zij je aan om naar de dokter toe te gaan.
Overigens is Gynodaktarin een beter alternatief dan Canesten.
Ik hoor wel van je, groetjes,
GusZuurtje29 juli 2012 om 13:19Hmm oke! Ik dacht al zoiets, maar vond dit toch wel vrij specifieke klachten. Alsof achter deze klachten al een voorbedachte eventuele diagnose kan zitten en je dit middel dan vooral niet moet gebruiken. Ik heb het middel overigens al twee dagen gebruikt, ondanks dit ‘probleem’ dus. Kan je gynodaktarin ook zelf kopen bij de drogist? Ik zie het namelijk niet echt zitten om naar de huisarts te gaan.
Oja, en nog een vraagje. Ik gebruik de creme, die je in moet brengen met zo’n huls. Kan je hiermee per ongeluk in je baarmoeder komen? Als je baarmoedermond open staat ofzo? Ik had namelijk het idee dat ik die huls de tweede keer veel verder in kon brengen dan de eerste keer.
Bedankt!
ReagerenLola29 juli 2012 om 13:26Voor zover ik weet is Gyno-Daktarin alleen op recept verkrijgbaar…
ReagerenGus29 juli 2012 om 20:43Hoi zuurtje,
Reageren