groene/gele overvloedige afscheiding

Hallo iedereen.

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik zit met een klein probleempje. Ik ben uitwisselingsstudent in Brasilie al voor 10 maanden. Tot nu toe heb ik nog nooit een geslachtziekte gehad, maar nu maak ik met toch wat zorgen. Namelijk, mijn afscheiding is zowat geel/groen achtig, heeft een sterke geur,ook wat brokkelig, en ik verlies nu meer afscheiding dan normaal.
    Dit heb ik hier wel al eens voorgehad,en is dan ook na een paar dagen zonder problemen verdwenen.
    Mijn vriend had ook voor een paar dagen wat pijn aan zijn penis na seksueel contact..
    Ik denk dat de oorzaak zeep is, maar misschien is het wat ernstiger dan dit. Oja, ik heb wel al eens een blaasontsteking gehad dat soms eens terugkomt voor 1 dag.

Nu zou ik graag jullie ervaring hier willen weten 🙂 bedankt voor je tijd

Reageren

Een SOA kan je niet uitsluiten en ik zou een test doen (misschien beter in Nl als je binnenkort terugkomt, of anders in Brazilie). Ik ben een aantal keer voor langere tijd naar het (tropisch) buitenland geweest. Een aantal keren kreeg ik op den duur ook last van meer afscheiding. Ik heb me twee van die keren laten testen en daar kwam geen soa uit. In Nederland ginge het ook gewoon weer over. De laatste dokter gaf als optie dat het gewoon van het warmere weer/luchtvochtigheid kan komen of zelfs door een ander eetpatroon.

Reageren

Dit is absoluut een reden om te testen. Juist die geel-groene afscheiding kan wijzen op de veel voorkomende vaginale door seks veroorzaakte infectie en als SOA bekend staande ziekte gonorroe. De behandeling van gonorroe bestaat uit een antibioticum voor zowel jou als jouw partner(s). Onbehandeld kan gonorroe meer schade veroorzaken dus neem dit signaal zeer serieus.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: groene/gele overvloedige afscheiding

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe