- 19jarige meid,24 mei 2010 om 16:18
[i]Hallo, ik heb een vraagje
ik heb gister dus iets met een jonge gedaan.
en ik zit gewoon aan de pil,
maar vandaag heb ik zon vreemd gevoel in me onderbuik.
het lijkt of ik ongesteld ben maar dan zonder bloed.
voel me ook heel slap, en ik wil wel een test halen.
maar heeft iemand van jullie dit ooit gehad, mischien dat ik te veel over na denk, en ik het daarom krijg.
maar ben zo bang zwanger te zijn.
dus hoop dat iemand van jullie ooit zoiets heeft gehad en het niks is.Groetjes [/i]
4 reactiesReagerenMarlies24 mei 2010 om 16:53Dit is geen reactie op de vraag, die overigens niet gesteld werd. Ik wil enkel mijn reactie geven op wat ik gelezen heb.
Wat is dit berichtje in slecht Nederlands geschreven. Ik vind het jammer dat de (geschreven) taal steeds slechter wordt beheerst. En dat uitingen steeds onduidelijker gecommuniceerd worden.
ReagerenAnoniem24 mei 2010 om 18:12Een zwangerschapstest kan pas gedaan worden vanaf de eerste dag van de volgende verwachte menstruatie.
is er een reden om aan een SOA te denken? Als je vreest voor een zwangerschap heb je blijkbaar onveilige seks gehad.
ReagerenLola14 september 2010 om 18:40Taal wordt beheersD!!!
Reageren
Betweter doet ’t zelf fout. Knap.Inez14 september 2010 om 18:51Als je trouw de anticonceptiepil hebt geslikt dan is de kans dat je zwanger bent geworden van iets dat je met een jongen hebt gedaan heel erg klein. Bovendien kun je voor deze hele kleine kans dat je toch zwanger bent geworden pas testen op de eerste dag van de eerstvolgende verwachte menstruatie. Als je geen condoom hebt gebruikt en zijn penis wel in jouw vagina is geweest, beschermt de pil tegen zwangerschap maar niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA: http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_overdraagbare_aandoening)
Reageren