Zoeken Vraag het forum

pijn!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lauren

heey ik wow gisteren mijn tampon verversen
    en ik duwde te harde op mijn baarmoedermond en kreeg hevegie steken in mijn buik dus ik ging met mijn vindger in mijn vagina en ik duwde er op en dat deet zeer veel pijn hoe komt dat??

2 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Hallo Lauren,

Je baarmoedermond kan erg gevoelig zijn en ook snel geïrriteerd. Bijv. als je vrijt en de penis komt er tegen aan kan je hier buikpijn van krijgen, maar ook met tampongebruik kun je hier last van hebben als je te ver doorduwt. Het kan verder geen kwaad (je kunt de baarmoeder niet zomaar inschieten bijv.), maar het kan wel pijn doen. Meestal een stekende buikpijn of krampgevoel. Als het goed is, gaat het vanzelf over. Gebruik als het kan de komende dagen geen tampon zodat het tot rust kan komen. Houd je pijn of krijg je andere verschijnselen (bijv, koorts, rare afscheiding, meer bloedverlies, meer pijn), ga dan langs bij je huisarts.

Je vagina kan ook geirriteerd raken door tampongebruik. Ik heb het zelf aan het einde van mijn menstruatie; dan is het sowieso wat stroever, maar het irriteert (jeukt) dan ook sneller en soms doet het ook zeer. Daarom gebruik ik in de 2e helft van mijn menstruatie geen tampons meer en de klachten zijn dan ook weg.

Reageren
Reageer op: pijn!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.