- lauren16 januari 2010 om 17:29
heey ik wow gisteren mijn tampon verversen
en ik duwde te harde op mijn baarmoedermond en kreeg hevegie steken in mijn buik dus ik ging met mijn vindger in mijn vagina en ik duwde er op en dat deet zeer veel pijn hoe komt dat??2 reactiesReagerenZonnetje17 januari 2010 om 00:28Hallo Lauren,
Je baarmoedermond kan erg gevoelig zijn en ook snel geïrriteerd. Bijv. als je vrijt en de penis komt er tegen aan kan je hier buikpijn van krijgen, maar ook met tampongebruik kun je hier last van hebben als je te ver doorduwt. Het kan verder geen kwaad (je kunt de baarmoeder niet zomaar inschieten bijv.), maar het kan wel pijn doen. Meestal een stekende buikpijn of krampgevoel. Als het goed is, gaat het vanzelf over. Gebruik als het kan de komende dagen geen tampon zodat het tot rust kan komen. Houd je pijn of krijg je andere verschijnselen (bijv, koorts, rare afscheiding, meer bloedverlies, meer pijn), ga dan langs bij je huisarts.
Je vagina kan ook geirriteerd raken door tampongebruik. Ik heb het zelf aan het einde van mijn menstruatie; dan is het sowieso wat stroever, maar het irriteert (jeukt) dan ook sneller en soms doet het ook zeer. Daarom gebruik ik in de 2e helft van mijn menstruatie geen tampons meer en de klachten zijn dan ook weg.
ReagerenAnoniem17 januari 2010 om 00:51Meer over pijn en de baarmoedermond:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=pijn+baarmoedermond&sa=Zoeken#1306