Zoeken Vraag het forum

Bobbeltje linker schaamlip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Ik had wat jeuk bij mijn vagina en net bij het plassen merkte ik een glazig rozig bobbeltje op mijn linker schaamlip op. Zie foto’s.
    Ik maak mij zorgen en weet niet wat het is. Wat kan dit zijn? Een talgklier/cyste of erger? Ik weet niet hoe vulvakanker eruit ziet.. ik hoor het graag

8 reacties
    Reageren
    Ano

Nog een foto. Hij is ongeveer een cm groot en er kwam net heel klein beetje doorzichtig vocht uit

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt op een ontstoken talgklier/haarzakje. Ga ermee naar de huisarts

Reageren
    Ano

Gaat dat niet vanzelf over? Wat moet de huisarts ermee?

Reageren
    John (moderator)

De huisarts kan een antibacteriële zalf voorschrijven om verdere ontsteking tegen te gaan

Reageren
    Ano

Dus geen vulvakanker oid? Hoe ziet dat eruit?

Reageren
    Caroline

Het bultje ziet er inderdaad uit als een ontstoken haarzakje, aangezien je mooi glad bent en jouw schaamlippen ook haar vrij zijn, is een ontsteking van de talgklier of haarzakje erg voor de hand liggend denk ik. Een antibacteriële zalf via de huisarts zou geen overbodige luxe zijn in dat geval, aangezien je pijn had bij het plassen komt er toch wat van jouw plas tegenaan, dus om een diepere ontsteking tegen te gaan zal de antibacteriële zalf goed zijn.

Reageren
    Ano

Nee ik had geen pijn bij het plassen. Het jeukte wat en toen ik ging plassen merkte ik bij afvegen dat er een bultje zat wat waarschijnlijk de jeuk gaf.

Reageren
    Caroline

Ik zag later dat ik het niet goed gelezen had wat betreft het plassen. Maar als het jeukt en het is een ontsteking is, dan is het vaak al wel aan het genezen. Net als een puistje dat vaak gaat jeuken als het bijna genezen is.

Reageren
Reageer op: Bobbeltje linker schaamlip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.