Goedenavond.
Ik heb 2x opgemerkt na het plassen dat mijn vagina/afscheiding wat zuur ruikt. Niet van een afstandje, maar als ik zelf even ruik met vingers/toiletpapier. Kan dit komen doordat ik na het plassen nog 10 minuten op het toilet zit zonder al af te vegen?
Ik dacht misschien door plas dat het dan daar blijft hangen? Na het douchen is het ook weg.
Waarom zou je nog 10 minuten na het plassen op toilet blijven zitten zonder af te vegen? Het droogt op..
Ja niet bij nagedacht, druk met telefoon.. Maar kan de geur daarvan komen?
Dit is overigens ook alleen die ene 2 keer geweest dat ik zo lang op het toilet bleef zitten en de geur merkte..
Ja dat kan
Bedankt John.
Dat het na het douchen ook weg is, kan dat dan betekenen dat het niet iets medisch oid is maar idd gewoon plas?
dat zal ingedroogde plas zijn
Ja, dus niet eventueel een soa of infectie?
Ik heb 2 maanden geleden doxycycline kuur gehad voor chlamydia en de GGD vertelde dat een hertest niet nodig is omdat het voor 99.9% zekerheid altijd werkt. Soms bij dit soort kwaaltjes ben ik dan alsnog bang dat het misschien toch niet heeft geholpen, vandaar dat ik het even check. De geur is ook niet hetzelfde als toen bij chlamydia, maar heb dit over de afgelopen jaren ook nooit eerder gemerkt.
Het meest voor de hand liggend is toch de urine. Dat kun je zelf natuurlijk heel goed vaststellen door niet onnodig op de pot te blijven zitten en meteen afvegen na het plassen
Beste John,
Vanochtend heb ik getest of het inderdaad door de urine komt, door hetzelfde te doen als gister.
Nu had ik totaal geen rare zure, sterke geur, zoals gister.
Moet ik mij dan zorgen maken? Wat kan dit nog meer veroorzaken?
Het kan toch. Dat kan dan afhankelijk zijn van wat en hoeveel je gedronken had.