Zoeken Vraag het forum

Vaginale schimmelinfectie of soa?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kaat

Beste

Ik heb voor de eerste keer onbeschermde seks gehad met iemand die veel bedpartners gehad heeft. Een week erna heb ik een bacterie gekregen waardoor ik antibiotica moest nemen. En paar weken na de antibiotica (1/2 weken) begon mijn vagina rood te worden, kreeg ik jeuk en had ik een brandend gevoel bij het plassen. We zijn nu twee weken verder nadat klachten begonnen en nu heb ik enkel nog irritatie (beetje jeuk en rood). Ik dacht dat het een vaginale schimmelinfectie was door de antibiotica maar heb nu ook schrik voor en soa. Wat moet ik doen?

Groetjes

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een schimmelinfectie is heel goed mogelijk, maar ik zou toch een soa test laten doen

Reageren
    Catootje

Antibiotica verstoren je darmflora, bevorderen candidagroei en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Beter dat dus helpen herstellen. Eventueel pilgebruik verstoort je eigen hormoonhuishouding, zorgt ook voor verlies van vitaminen en mineralen en bevordert ook candidagroei.

Reageren
Reageer op: Vaginale schimmelinfectie of soa?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.