- Lara15 oktober 2019 om 13:53
Ik ben 32 en heb al jaren wat menstruatie ‘veranderingen’ zoals, het begon altijd eerst met ‘spotting’ en dat wisselde tussen 1 a 3 dagen slvorens menstruatie op gang kwam, de bloedverlies was naar mijn gevoel matig tot licht, en soms iets meer dan ik verwachtte, dus dat was ook beetje wisselend maar in algemeen licht menstruatie wel altijd een week lang de spotting dagen niet meegeteld, ondanks matige bloedverlies toch altijd last gehad van milde ijzergebrek. Ook werd de menstruatie onregelmatiger maar afgelopen jaar is redelijk weer regelmatig gaan worden wel nog steeds met spotting.
Twee weken geleden begon ik onverwacht bloedverlies te krijgen, eerst begon dat met gering bloedverlies ‘spotting’, heel donker bruin, na 4 dagen was klaar. Ik dacht blijft het misschien bij 1 keer en is klaar maar afgelopen vrijdag ontdekte ik weer onverwacht wat bruine afscheiding in ondergoed, later die avond verlies van vaginale slijm en bloed op toilet, en s’nachts tijdens slaap een bloed volle nacht maandverband, de volgende ochtend was ik in schock, het is net menstruatie maar toch niet ongesteld ben. Dat hevig bloedverlies is 1 a 2 dagen geduurd en daarna verminderd, nu de 4e dag nog steeds bloedverlies. De komende dagen verwacht ik ongesteld, volgens huisarts kan dit juis de ongesteld zijn maar dat denk ik niet, omdat helemaal niet de patroon heeft van mijn menstruatie en merk nu pas de menstruatiesymptomen bij mij gaan ontstaan zoals ik ze ken, en bovendien de bloedverlies ging eerste dag met vreemde gevoel in buik, zoals er ‘iets’ inzit, voelt zwaar, stevig, dikker en drukkend maar niet pijnlijk, ontalsting ook veranderd naar iets meer obstipatie, al een tijdje eigenlijk.
Andere symptomen die ik gehad heb afgelopen tijd, bij eerste keer bloedverlies dus van 2a3 weken geleden, ging eerste 1a2 dagen met hevig hoodpijn en misselijk. De laatste keer bloeding ging samen eerste dagen met keelpijn en opgezette klieren, wat ik hieraan raar vind de keelpijn viel best mee was niet ontstoken toch de klieren opgezet, is dat normaal?
Vorige jaar gynaecologisch onderzoek gehad en buitenwendig echo had niets vreemds opgrleverd, omdat ik moeite heb met inwendige onderzoek stel ik mijn vraag hier, of het iemand dit herkent, ik vraag me af kan dit helemaal onschuldig zijn of juist niet, iemands ervaring?
Met alvast dank
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 oktober 2019 om 14:13Het kan toch je menstruatie zijn. Die kan wel eens war eerder of later zijn. Je gebruikt niet de pil?
ReagerenLara15 oktober 2019 om 14:55- Ik weet wel dat het wat eerder of later kan komen, maar dit is helemaal niet de patroon die ik ken zoals pijnen en ongemakken bij ongesteld, is hier geen sprake, en doordat 2 weken geleden toch er ook bloedverlies/afscheiding was denk niet dat dit menstruatie is, nee ik gebruik verder geen pil en niets anders ook,
Lara15 oktober 2019 om 15:04
ReagerenDaarbij, is het normaal dat de halsklieren opzetten zonder een echte keelontsteking?
Catootje15 oktober 2019 om 16:52Bruin bloed en zware bloedingen kunnen wijzen op een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie. Wordt vaak verergerd door pilgebruik, wat zich naderhand ook niet zomaar herstelt. Eventueel medicijngebruik, zoals pijnstillers, kunnen je hormonen ook overhoop gooien. In elk geval naar je huisarts en wellicht een complementair genezer, die kan kijken naar je hele gezondheidssituatie.
ReagerenJohn (moderator)
15 oktober 2019 om 16:56Als je 2 weken gelden al bloedverlies had, is het niet zo raar dat je cyclus overhoop ligt. Als je er bezorgd over bent, kun je natuurlijk terug naar de huisarts gaan
ReagerenJohn (moderator)
15 oktober 2019 om 16:59Een beetje verkoudheid kan er al voor zorgen dat je klieren opzetten.
Reageren