Zoeken Vraag het forum

Schaamlipcorrectie ervaringen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tammi

hoi,

Ik ga over een maand een (uitgebreide!) schaamlipcorrectie laten doen en ik ben benieuwd of er andere meiden zijn die dit ook binnenkort gaan doen of net hebben laten doen? Ik zou wel ervaringen willen uitwisselen en de komende weken elkaar bijpraten over hoe het gaat na de operatie. Iemand hier ook behoefte aan?

21 reacties
    Reageren
    Anna

heyy! Als het goed is heb je de operatie nu al gehad, en is het zelfs al bijna volledig genezen bij jou.. maar toch ben ik benieuwd naar hoe het was voor jou 🙂 ik zelf ga het doen over waarschijnlijk 6 weken (waar ik trouwens heel erg van baal aangezien ik had gehoopt dat het proces wat sneller kon ivm mn studie enzo…)

ik ben gewoon heel erg benieuwd naar iedereen zn ervaringen en of je het nog een keer zou doen! Waar ik zelf heel erg mee zit is dat je pas na 6 weken na de operatie weer seks enzo mag hebben en dat vind ik toch wel echt heel erg lang… en er wordt vaak verteld dat de zwelling tot 10 (!!) weken kan blijven aanhouden. Ik kan me niet eens voorstellen hoe lang dat genezingsproces duurt enzo 🙁

hoop dat je dit nog leest hahaha

Reageren
    Mandy
    • Waar zijn alle oude berichten gebleven?

Reageren
    John (moderator)

Er schijnt is mis gegaan te zijn. Ik zal er maandag naar laten kijken . Voor nu alvast excuus voor het ongemak.

Reageren
    Liz

Hi Anna,

Er was nog een topic hierover met 39 pagina’s met ervaringen. Deze is sinds een week offline (super irritant!) maar ik lees net dat de moderator hier maandag naar gaat kijken. Ik vond het zelf erg fijn om de verhalen te lezen en met elkaar de ervaringen te kunnen delen.
    Hopelijk komt deze snel weer online en kun je lezen over alle ervaringen en waar iedereen tegenaan is gelopen tijdens het herstel.
    Veel succes in ieder geval alvast!

Reageren
    Danny

@Mariska Sorry maar wat bezielt jou om zo tekeer te gaan zonder te weten of iets echt zo is of niet? John neem al jaren iedere dag:lees IEDERE DAG de tijd om de meeste vragen te beantwoorden van mensen die overal mee zitten en hulp nodig hebben. Hoe goed denk je dat hij betaalt wordt om dit te doen? Wat doe jij met je tijd als ik vragen mag? Help jij ook mensen die in geestelijke wanhoop zitten vanwege klachten of lichamelijke afwijkingen? Ik denk dat jij even wat respect mag tonen en niet als een tokkie je gal spuwen alsof je het recht hebt om dat te doen.

Reageren
    John (moderator)

Ik heb de berichten verwijderd. Hij/of zij plaats met enige regelmaat onder meerdere namen ongewenste berichten zonder enige medische vraagstelling maar lokt vooral reacties uit over schaamhaar. Helaas kan ik het IP adres niet blokkeren. Het is een dynamisch IP. Morgen gaat er een klacht naar de provider.

Reageren
    Anoniem

Beste dames,

Ruim een jaar geleden heb ik een schaamlipcorrectie gedaan.
    Van tevoren heb ik geprobeerd veel ervaringen te lezen van anderen. Ik merkte dat het tegenviel hoeveel hierover te vinden was. De ervaringen die ik vond waren vaak via reviews van klinieken en vaak positief. En achteraf niet representatief. Daarom
    wil ik mijn ervaring hier delen, zodat andere vrouwen een betere afweging kunnen maken.

In mijn geval wilde ik maar aan 1 kant een correctie doen. Eenmaal bij de kliniek voor een eerste afspraak werd er gezegd dat het een kleine moeite was om tegen een meerprijs ook nog de plooitjes te verwijderen. Ik was me eigenlijk niet bewust van plooitjes totdat ze het noemde. Ze zei als je dan toch bezig bent kunnen we dan zo meenemen en ze liet me zien wat ze bedoelde. Het zou een kleine moeite zijn, even ‘twee halve maantjes weghalen’ zoals ze het noemde. Ik ben toen ontzettend gaan twijfelen tot op de dag van de ingreep heb ik erover getwijfeld. Ik heb haar dit ook gezegd en haar telefonisch de dag van tevoren nog gebeld. Ze bleef erbij dat het maar een hele kleine ingreep was en het ook makkelijk zou genezen.

Dus besloot ik dat ik ook de plooitjes zou laten verwijderen.
    En wat heb ik daar ontzettende spijt van.😔

Door de manier waarom de schaamlip is ingekort en in diezelfde lijn ook 1 plooi is verwijderd, is er een soort inhammetje ontstaan en lijkt het alsof er een scheurtje in m’n schaamlip zit. Ook is aan de andere kant de wond waar een plooitje is verwijdertd opengegaan al binnen een uur na de ingreep en dit liet een diepe wond achter die uit zich zelf moest genezen. Dit is nog altijd een inkeping en ook gevoelig. Ook door de manier van hechten en de plek van een bepaalde snee is mijn vooraanzicht veranderd en ik vond het voor de ingreep mooier. Het herstel viel mij daarnaast ook tegen. Ik heb alle adviezen opgevolgd maar het duurde lang voordat de zwelling afnam, de sneden zijn niet mooi aan elkaar gegroeid. Ik heb daar later nog contact overgehad en ze zei dat ze dat nog niet eerder zo had gezien. Gevalletje pech? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat mij verteld was dat het daar juist erg goed en snel geneest.

Van de oorspronkelijke ingreep namelijk het verwijderen van een uitstekende schaamlip heb ik geen spijt. Wel van de plooitjes waar ik in eerste instantie niet om vroeg. Ook vind ik dat er te lichtzinnig gedaan is over de ingreep en de genezing.

Mocht je overwegen een schaamlipcorrectie te doen, laat je dan niks aanpraten. Bij mij zag het er mooier uit met de plooitjes dan nu. Enige wat ik fijn vind is dat er niks uitsteekt.

Ik hoop dat deze informatie anderen helpt in hun keus. Denk er niet te licht over. Het heeft op mij wel echt een impact hoe het is verlopen. Ben er verdrietig over.

Succes met jullie keuze. 🍀

Reageren
    Billy

Hey Anoniem,

Wat ontzettend naar om te lezen. Je verwacht toch inderdaad wel dat de behandelend arts je advies biedt wat het beste is voor het eindresultaat. Ik snap dat je hier een verdrietig gevoel aan over hebt gehouden. Zo’n keuze maken is überhaupt al niet makkelijk, het blijft toch letter en figuurlijk een gevoelig onderwerp.

Ik sta zelf ook op de planning voor over een week. Ik ben zelf naar 3 verschillende klinieken geweest voor een consult en heb na een jaar overwegen de keuze gemaakt. Bij alle klinieken raadden ze mij aan om voor beide kanten te gaan/inc plooi aan 1 kant, dit ivm de symmetrie van het resultaat. In principe ben ik zelf ook alleen minder tevreden over één kant. Nu ben ik wel benieuwd naar welke kliniek jij bent geweest, want ik begin het toch ook steeds spannender te vinden nu de behandeling in zicht is.

Bedankt voor het delen van je eerlijke verhaal!

Reageren
    Joia

Hoi allemaal,
    Hoop dat iemand dit nog leest en advies heeft?
    Afgelopen vrijdag werd ik door mijn gynaecoloog geopereerd en werden mijn binnenste schaamlippen verkleind, op zich allemaal heel mooi. De pijn valt inmiddels ook wel mee maaaaar ik heb dus sindsdien een enorm gezwollen clitoris, die steekt dus echt uit zeg maar. Mijn slip schuurt er tegen kan echt niets verdragen ertegen.
    Iemand een idee als dit normaal is en hoe lang dit nodig heeft om weer weg trekt?
    Alvast bedankt voor jullie feedback ☺️

Reageren
    John (moderator)

Mogelijk zit er nog een zwelling door de operatie. Dat zal even nodig hebben. Als je er bezorgd over bent moet je maandag even de poli gynaecologie bellen en het bespreken

Reageren
    Joos

Ik ben 1 week geleden geweest voor een correctie van de binnenste schaamlippen. Ook aan mij werd gevraagd of het plooitje meegenomen moest worden en heb daar nee op gezegd. De plooi was mij nog nooit opgevallen.
    Verder heb ik weinig kunnen teruglezen over het herstel. Ik heb na 1 week nog veel pijn. Koel nog regelmatig en dat geeft verlichting. En spoel nog na iedere plas.
    Ook dat er een geur vrijkomt waarvan je hoopt dat niemand je zal ruiken. Ik had gedacht dat ik na een goeie week wel weer kon werken maar dat kan ik dus niet.
    Had dit graag van tevoren willen weten.

Reageren
    Gebruiker

Ook ik overweeg een schaamlipcorrectie. Ze zijn best groot en schuren ook. Het voelt echt alsof er wat tussen mijn benen hangt. Nu is mijn vraag.. is dit bij jullie vergoed?

Reageren
    Anoniem

Hallo allemaal, ik denk aan een vulva verkleining. De binnenste steken uit zo n 1.5 cm tm 2 cm.
    Ik schaam mij daarvoor. Schaam mij zo erg dat ik het tegen niemand vertel! Het maakt me erg onzeker als ik mijn bikini aan heb. Ik heb een kliniek gevonden, niet ver van mijn woonplaats. Wil er voor gaan maar Hoe pijnlijk is het? Hoe lang duurt het voordat je normaal kunt lopen? Hoeveel rust heb je nodig?

Reageren
    Ilse

Hoi Anoniem,

Hoe ziet het er bij u uit als ik vragen mag?
    Mijn schaamlippen steken namelijk ook uit waar ik mij voor schaam.

Reageren
Reageer op: Schaamlipcorrectie ervaringen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.