Zoeken Vraag het forum

Het scheren van de vagina en grote bult!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • NoNameGirl

Hey , ik ga een hele rare vraag stellen maar ik moet gewoon weten wat het is , ik ben een meisje van 13 jaar en altijd als ik me scheer dan verschijnen er rode plekjes bij de stoppels en nu zit er ook een MEGA bult op het schaamhaar de bult doet super veel pijn en word steeds groter , toen ie nog wat kleiner was dacht ik dat het een puist was en kon ik hem zo uit drukken , ook verschijnen er zwarte puntjes bij Mn schaamharen er zitten soms ook huidskleurige bulten op Mn vagina die erg jeuken , ik hoop dat ik niet naar de huisarts moet want dat lijkt me echt super schamend ! Scheer ik me verkeerd of ? Please help me ! Wat info: ik werd ongesteld op Mn 12e en kreeg schaamhaar toen ik ongeveer 11/12 was toen ik begon met scheren kwamen er rode bultjes en toen ik wat ouder was ook ergens toen ik 12 was verschenen er pukkels die ik gewoon uit kon drukken , ik scheer eigenlijk altijd tegen de haren in want dan gaan ze beter weg maar dit is fout denk ik! Please help me !

5 reacties
    Reageren
    K.B.

Hey.

Ik ben 14 en heb dit ook. Ik denk dat het haartjes zijn die uitkomen. Idd het jeuk verschrikkelijk  daarom doe ik het nietmeer. Als het echt telang word kinp ik het een beetje vanvoor.

Reageren
    John (moderator)

Altijd met de haargroei mee scheren. Scheerschuim gebruiken en zorgen voor een schoon mesje en dat niet te lang gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Daar is weinig tegen te doen. Gewoon je schaamhaar trimmen in plaats van te scheren is de beste oplossing.

Reageren
    Anoniem

Dit had ik ook tot ik met de haarrichting mee ging scheren

Reageren
    Jantje

Dit klinkt als een abces. Zelf ook ervaring mee. Dit heet ook wel een talgklierontsteking. Ik zou even googelen of dit overeenkomt met wat jij hebt. Als dat zo is raad ik aan om even naar de huisarts gaan om de bult weg te halen voordat het nog groter wordt. Het is niks ernstigs en je hoeft je er niet voor te schamen. Komt vaak voor.

Reageren
Reageer op: Het scheren van de vagina en grote bult!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.