- NoNameGirl2 januari 2019 om 01:12
Hey , ik ga een hele rare vraag stellen maar ik moet gewoon weten wat het is , ik ben een meisje van 13 jaar en altijd als ik me scheer dan verschijnen er rode plekjes bij de stoppels en nu zit er ook een MEGA bult op het schaamhaar de bult doet super veel pijn en word steeds groter , toen ie nog wat kleiner was dacht ik dat het een puist was en kon ik hem zo uit drukken , ook verschijnen er zwarte puntjes bij Mn schaamharen er zitten soms ook huidskleurige bulten op Mn vagina die erg jeuken , ik hoop dat ik niet naar de huisarts moet want dat lijkt me echt super schamend ! Scheer ik me verkeerd of ? Please help me ! Wat info: ik werd ongesteld op Mn 12e en kreeg schaamhaar toen ik ongeveer 11/12 was toen ik begon met scheren kwamen er rode bultjes en toen ik wat ouder was ook ergens toen ik 12 was verschenen er pukkels die ik gewoon uit kon drukken , ik scheer eigenlijk altijd tegen de haren in want dan gaan ze beter weg maar dit is fout denk ik! Please help me !
5 reactiesReagerenK.B.2 januari 2019 om 01:22Hey.
Ik ben 14 en heb dit ook. Ik denk dat het haartjes zijn die uitkomen. Idd het jeuk verschrikkelijk daarom doe ik het nietmeer. Als het echt telang word kinp ik het een beetje vanvoor.
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2019 om 02:13Altijd met de haargroei mee scheren. Scheerschuim gebruiken en zorgen voor een schoon mesje en dat niet te lang gebruiken.
ReagerenAnoniem3 januari 2019 om 10:39Daar is weinig tegen te doen. Gewoon je schaamhaar trimmen in plaats van te scheren is de beste oplossing.
ReagerenAnoniem5 januari 2019 om 16:02Dit had ik ook tot ik met de haarrichting mee ging scheren
ReagerenJantje12 januari 2019 om 12:21Dit klinkt als een abces. Zelf ook ervaring mee. Dit heet ook wel een talgklierontsteking. Ik zou even googelen of dit overeenkomt met wat jij hebt. Als dat zo is raad ik aan om even naar de huisarts gaan om de bult weg te halen voordat het nog groter wordt. Het is niks ernstigs en je hoeft je er niet voor te schamen. Komt vaak voor.
Reageren