- Anoniem13 december 2015 om 00:33
Goedenacht, ik zit met een probleem, namelijk; als ik mijn bikinilijn scheer krijg ik echt ontelbaar veel grote bulten even later en die blijven gerust weken zitten. Het doet echt enorm zeer, zo erg dat ik er niet van kan slapen en overdag lopen zeer doet vanwege het schuren tegen m’n broek.
Als ik mijn benen scheer doet het wel redelijk zeer erna en het jeukt echt enorm maar ik krijg niet zulke enorme bulten als bij m’n bikinilijn.
Wat kan ik hier tegen doen, ik wil niet nog meer littekens en wil gewoon in bikini rond kunnen lopen in het zwembad.
Hoe komt het?
Ik zelf vind de stap naar de huisarts wel groot, aangezien ik me er enorm voor schaam en het hem absoluut niet wil laten zien.
Ik probeer het zo nu en dan met de epilator te doen en had zelfs overwogen om een Philips Lumea aan te schaffen maar die is zo rond de 500 euro.. Word het vergoed als ik het laat laseren?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 december 2015 om 00:46Laseren wordt niet vergoed. Er is geen enkele medische noodzaak om het haar van je bikinilijn te laten verwijderen.
Reageren
Wat gebruik je nu om te scheren?Anoniem13 december 2015 om 09:43Gilette sensitive scheergel en scheermes
ReagerenAnoniem13 december 2015 om 10:27Dat klinkt heel herkenbaar. Ik heb dit zelf ook gehad. Tenminste, toen ik scheerde. Ik gebruikte ook gillete sensitive. Ben gestopt met scheren. Ik heb zelf een heel gevoelige huid.
Reageren
Een vriendin van mij adviseerde om ‘veet cream’ te gebruiken. Het dood als het ware de haren en daarna kan je het er met een bijgevoegd plastic mesje weghalen.
Ik weet niet of je het in NL kan krijgen, woon daar namelijk niet. Maar misschien kan je dat eens proberen?
Ik kan normale scheerschuim of andere scheermiddel niet hebben, maar met dit heb ik geen last. Ook een voordeel is, dat je jezelf niet kunt snijden 😉 Geen sneetjes meer dus 😉 Ik gebruik het zelfs om mijn gezicht te doen.
Het werkt echt ideaal! Je smeert t erop, wacht een paar minuten en haalt alles er met 1 of 2 halen af.
‘Veet’ komt vanuit Engeland. Je hebt die ook voor ‘sensitive skin’.
Hoop dat je daar wat aan hebt.John (moderator)
13 december 2015 om 12:19Veet is een mogelijkheid….en ook in Nederland verkrijgbaar.
Het zijn waarschijnlijk lichaamseigen bacteriën die het probleem met scheren veroorzaken omdat er kleine wondjes ontstaan.
Je zou ook de huid kunnen wassen met betadine scrub voor en na het scheren. Zorg in ieder geval dat je mesje altijd schoon is en vervang het regelmatig.
Reageren
Omdat je er nu zoveel last van hebt, zou ik je toch aanraden om naar de huisarts te gaan. Hij/zij kan een antibacteriële zalf voorschrijven zodat je er nu in ieder geval sneller vanaf bent.