Home / Vrouwenzorg / Vagina/lies huid irritatie
Ik ben 19 jaar, geen maagd, maar wel al langere tijd niet meer seksueel actief.
Het is eigenlijk allemaal begonnen toen ik ben gestopt met de pil en antibiotica ben beginnen nemen, ik heb een heel hardnekkige keelontsteking gehad en bacteriële infectie en hierdoor lang thuis gezeten. Dit heeft mijn lichaam op verschillende manieren aangetast, waardoor ik ook al 2-3 maanden niet meer ongesteld ben geworden. Dit is normaal volgens mijn HA.
Hierna heb ik enkele maanden geleden een vaginale schimmel gehad op de buitenste schaamlippen (dus niet van binnen) na 1-2 dagen met zalf van de apotheker was dit al heel snel beter, ook van binnen uit behandeld. Het zag er als volgt uit; de huid was heel droog, schilferde en jeukte en brandde hevig. Na de zalf was het volledig over. Toch merk ik dat de huid in mijn lies vooral, heel gevoelig is geworden. Het raakt veel sneller geïrriteerd en jeukt soms. Er zijn geen bultjes of korsten. Heel rood ziet het ook niet, ook niet gezwollen. Het doet gewoon soms pijn en jeukt. Ook vooral veel irritatie na het scheren.
Iemand enig idee waarom ik dit plots heb? Ik heb hier nooit eerder last van gehad.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!