Zoeken Vraag het forum

Schimmelinfecties na 3 maanden fluconazol kuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem82

Beste allemaal,

Ik heb altijd al last gehad van schimmelinfecties wanneer ik regelmatig seks heb.

Ik heb vanalles geprobeerd. De eitjes die je vaginaal in moet brengen. Deze maken alles alleen maar erger. Dus ging ik over op fluconazol tabletten die je oraal in moet nemen. Maar de schimmelinfectie keerde altijd gelijk weer terug na de kuur.

Nu had ik van mijn dokter een fluconazol kuur gekregen voor 3 maanden, elke week 1 tablet innemen.
    Dit werkte perfect, ik had nergens meer last van.

Ik ben sinds twee weken gestopt maar ik voelde de schimmelinfectie alweer aankomen.. Dus ik heb gister maar weer een tablet ingenomen.

Ik word er een beetje hopeloos van, het beïnvloed mijn seksleven en het is gewoon geen fijn gevoel.

Heeft iemand hier ervaringen mee of heeft iemand nog andere oplossingen geprobeerd? Ik weet het zelf gewoon niet zo goed meer..

Groetjes anoniem82

5 reacties
    Reageren
    Marika

Was je met een zeep zoals Lactacyd of gewoon met water?

Reageren
    John (moderator)

Overleg eens met je huisarts om een uitstrijkje te maken om te kijken welke schimmel/gist of eventueel bacterie er dan actief is… wellicht kan het dan effectiever behandeld worden

Reageren
    Anoniem82

Hoi Marika, ik was gewoon met water. Ik heb er alleen last van als ik sexueel actief ben. Dat maakt het erg lastig. Ik ben overigens niet allergisch voor condooms, deze gebruik ik ook niet.

Een soa kan het ook niet zijn, hier ben ik op getest. Dat was allemaal goed.

Hoi Tandor,

Ik heb dit volgens mij wel al eens gedaan maar ik zal dit navragen aan mijn dokter. Dankjewel. Ik vraag me alleen af wat je ermee kan als je weet welke dit is.

Reageren
    John (moderator)

Dan kan er een gerichte behandeling plaatst vinden

Reageren
    Catootje

Het beste is om wat te doen aan de oorzaken. Candida begint in je darmen dus daar moet je het aanpakken. Met evenwichtige voeding, bijvoorbeeld. Schimmeltjes zijn dol op  suiker dus die maar laten staan. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.

Voor je darmen zijn onder andere belangrijk oplosbare vezels en resistent zetmeel. Verder kan glutamine je darmen helpen herstellen. Zit ook in bepaalde middelen als permeability factors.

Eventueel pilgebruik kan je weerstand verminderen en candida uitlokken. Gebruik van de pil zorgt ook voor tekorten aan allerlei vitaminen en mineralen, die belangrijk zijn voor je hormonen en voor je weerstand, zoals zink. Schijnt verder dat sperma voor een bepaalde zuurtegraad zorgt, die licht verstorend kan werken. Misschien tijd voor een dalorgasme.

Reageren
Reageer op: Schimmelinfecties na 3 maanden fluconazol kuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.