Zoeken Vraag het forum

Schaamlipverkleining

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jana99

Ik ben een meisje van 17 jaar en echt vreselijk onzeker over mijn vagina. Ik overweeg het om een schaamlipverkleining te ondergaan maar zie dit allemaal niet echt zitten om ook aan mijn familie enzovoort te zeggen omdat ik me er nogal over schaam. Ik heb nu wat met een jongen en ben gewoon doodsbang om verder te gaan. Ik heb er zelfs geen last van maar vind het gewoon zo vies. Het zijn niet alleen mijn schaamlippen die uitsteken maar ook mijn clitoris die er voortduren opgezwollen uitziet, is dit voor iemand herkenbaar? Zou advies heel erg goed kunnen gebruiken want loop hier al een tijdje mee rond zonder echt te weten wat ik ermee moet doen.

6 reacties
    Reageren
    Jana99

ik bedoelde puur fysiek dat ik er geen last van heb, mentaal wel. Zelfs in bikini of ondergoed ziet het er niet mooi uit.

Reageren
    John (moderator)

Dat je schaamlippen uitsteken is toch een heel normaal verschijnsel, ook dat je clitoris wat opgezet is vooral als je een beetje opgewonden bent.
    Het is moeilijk om ongezien iets te zeggen over of er iets abnormaal zou zijn. Je zou hiermee naar de huisarts kunnen gaan. Die kan er dan naar kijken

Reageren
    Jana99

Bedankt voor het snelle antwoord, het is echt permanent dat mijn clitoris er ‘opgezwollen’ uitziet, het is komt uit mijn schaamlippen (om het zo te verwoorden), en ik schaam me er verschrikkelijk over.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan naar de huisarts en bespreek het met hem/haar

Reageren
    Anoniemm

yo chick, het is heel normaal dat sommige meiden een clitoris hebben die zich wat meer ‘buiten’ bevind. Sommige mensen hebben juist andersom en zie je helemaal niets. Over je schaamlippen: heeeeeuj zelfde lotgenoot hier! 17 jaar en ik wil precies hetzelfde doen maar 1 probleem: hoe moet ik naar de huisarts om dit te bespreken als ik niet een er over durf te beginnen bij mn moeder. “Hoi mam. Ja ik wil dus iets aan mn binnenste schaamlippen gaan doen…” awkward af

Reageren
    Jana99

Haha inderdaad!! Weet ook echt niet hoe ik hierover moet beginnen tegen m’n moeder, en eens die operatie er dan is en ik efjes wat moeilijker zal kunnen stappen enzo zal het volgens mij niet makkelijk zijn om dat verborgen te houden tegenover de rest van mn fam. Hou me op de hoogte wat jij zal doen 😉

Reageren
Reageer op: Schaamlipverkleining
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.