Zoeken Vraag het forum

Gezwollen en jeukende schaaplippen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo , ik ben een meisje van 15 en heb nog nooit seks gehad. Sinds een week heb ik heel veel last van gezwollen en jeukende schaamlippen! De Jeuk is echt ondraaglijke en het brand ook heel hard. Maar niet bij het plassen … Soms trekt de zwelling weg en dan komt ie weer terug! Ik het er heel veel mast van bij het fietsen en doms bij het stappen … Weet iemand wat dit is? Ik durf het tegen niemand te zeggen … Maar ik wil er echt van af …

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een schimmelinfectie zijn. Bespreek het met je moeder of ga naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Als het een schimmelinfectie is zie je dat dan? En is het normaal dat het bij de minste aanraking ( fietszadel, benen die tegen elkaar gaan …) direct begint te jeuken en pikken?

Reageren
    John (moderator)

ja dat kan

Reageren
    Anoniem

Ik vind het een vreselijk gevoel … Kan het zijn dat het een kanker is?? Ik ben echt heel ongerust maar ik durf het echt tegen niemand te zeggen … Nu heb ik er even geen last van maar wnr ik naar de wc ga komt de jeuk weer terug en zwellen ze weer op … Soms komt er ook een beetje vocht uit…! Hebben andere meisjes dit ook of is dit absoluut niet NORMAAL??

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met kanker helemaal niets te aken.Beetje overdreven om daar aan te denken. Praat er met je moeder over of ga naar de dokter

Reageren
    Linda

Lijkt erg veel op een schimmelinfectie! Heb ik ook erg vaak. Krijg je inderdaad heel erg veel jeuk van. Ook vaak veel witte afscheiding. Ze verkopen er zalfjes voor bij de Kruidvat of druppels die je in de vagina in kan brengen. Zalfje is vaak 2 x per dag smeren. Druppel is maar 1 x inbrengen dus zelf vind ik dat fijner. Als je er vaker last van gaat krijgen even langs de huisarts omdat de oh waarde dan niet goed is. Als de jeuk blijft ondanks gebruik van de druppel of zalf even langs de huisarts.

Alle vrouwen kunnen het krijgen. Hoef je je niet voor te schamen!

Reageren
    Linda

*ph waarde

Reageren
    Anoniem

Danku Linda!

Reageren
Reageer op: Gezwollen en jeukende schaaplippen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.