Zoeken Vraag het forum

Cyste eierstok

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • G20

Hoi een vraagje aan jullie.
    Ik ben vorig jaar juli met spoed naar het ziekenhuis gegaan met hevige buikpijn, de boosdoener bleek een cyste van 6cm te zijn op mijn eierstok die geknapt was. Ze hebben de cyste niet verwijderd maar alleen vocht weggehaald uit de buikholte.
    Nu heb ik halverwege mei het ziekenhuis gebeld omdat ik het niet vertrouwde, kreeg weer vage klachten wat me aan toen deed denken, dus een afspraak gemaakt en er zat weer een cyste. Dit keer was hij 7,5 cm. Ze hebben toen eind mei mijn mirena spiraal er uit gehaald en direct gestart met de pil en moet nu eind augustus weerkomen om te kijken of de cyste er nog zit of weg is gegaan, nu heb ik daar nog 4 weken last van gehad. daarna werd het minder maar sinds deze week beginnen de klachten weer op te spelen; drukkend gevoel rechtsonderin mijn buik, veel plassen, lage rugpijn, hoofdpijn (van de stress denk ik),pijn in mijn zij, liespijn, snel moe en een moe been.
    Nu vraag ik me af waarom ik een paar weken geen last heb gehad en het zo ineens weer opspeeld, ik weet niet wat ik hier mee moet..

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Misschien maakt je lichaam de ene keer veel meer vocht aan dan de andere keer waardoor je er dan meer pijn aan hebt?
    Eigenlijk zou ik deze klachten juist tegen jous huisarts dokter etc zeggen en als ze je vertellen van ja is normaal dat je eist dat er verder naar gekeken word.
    Inieder geval veel beterschap!

Reageren
    G20

Bedoel je dat het kan zijn dat mijn cyste eerst ingeslonken is en nu weeraan het groeien is ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad met een cyste kunnen gebeuren.

Reageren
    G20

en dat kan in zo’n korte periode van 3 weken ongeveer ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Een cyste kan zich heel snel met vocht vullen

Reageren
    Catootje

bij het ontstaan van cystes spelen, naast bepaalde tekorten in je lichaam, zoals jodium en gammalinoleenzuur, ook oestrogeendominantie een grote rol. Hormonale anticonceptie bevordert die oestrogeendominantie.  soms zijn medicijnen nodig maar het is altijd goed om ook de oorzaken aan te pakken en je hormonen weer in balans te brengen.

Reageren
    G20

catootje, de artsen denken dat dit door mijn mirenaspiraal komt, vandaar dat ik aan de pil word gezet met totaal andere hormonen erin, wat zou moeten helpen..

Reageren
Reageer op: Cyste eierstok
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.